5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI
Po odwołaniu się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości przez rządy siedmiu krajów pięć stowarzyszeń transportu drogowego wystosowało pismo do komisarz ds. Transportu Adiny Ioann Velean z prośbą o usunięcie przepisu nakazującego powrót ciężarówki do kraju co 8 tygodni, zgodnie z trzecim akapitem pierwszego artykułu rozporządzenia UE 2020/1055.
List został podpisany przez rumuńskie UNTRR, bułgarskie AEBTRI, węgierskie MKFE, litewską LINAVA i polskie ZMPD.
Wniosek pojawił się po opublikowaniu raportu Komisji Europejskiej o oddziaływaniu tego wymagania na środowisko, zgodnie z którym zwiększy on emisję zanieczyszczeń z pojazdów przemysłowych.
Stowarzyszenia uważają, że obowiązek powrotu jest „nieuzasadniony i dyskryminujący”, ponieważ „nie ma nic wspólnego z celami społecznymi, a jest jedynie krokiem w kierunku ograniczenia rynku”.
Stowarzyszenia dodają, że środek ten dotknie głównie firmy z Europy Wschodniej i może doprowadzić do wzrostu kosztów dla przewoźników zarejestrowanych w Europie Wschodniej i działających głównie w Europie Zachodniej o 11 tys. euro rocznie na ciężarówkę.
Także pięć stowarzyszeń transportu drogowego przypomina komisarz Valéan, że zobowiązanie do powrotu nie było częścią tekstu pierwszego pakietu mobilności przedstawionego przez Komisję Europejską w 2017 r. i że nie podlegało ocenie oddziaływania na środowisko przed jego przyjęciem przez Komisję Europejską.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.