„Każdy klient chce szybko – tanio – dobrze” [WYWIAD z firmą Bagat]
Nowoczesną firmę spedycyjno-transportową powinien wyróżniać profesjonalizm – zarówno w podejściu do klientów, jak i w wyborze kontrahentów oraz przewoźników. Kluczowa jest terminowość, jakość wykonywanych usług oraz dokładna weryfikacja podwykonawców pod względem bezpieczeństwa. O tym, co ma największy wpływ na rozwój firmy, opowiada Irina Sołyszko z firmy Bagat.
Redakcja: Jaka jest historia powstania firmy Bagat? Jak to się zaczęło?
Irina Sołyszko: Mając za sobą wieloletnie doświadczenie w tej branży oraz analizując słabe i silne strony konkurencji, postanowiliśmy założyć własną firmę, która odpowiadając na potrzeby klientów jednocześnie zaoferuje doskonały poziom usług spedycyjnych. Dzięki temu udało nam się całkiem szybko zająć mocną pozycję na rynku. W 2010 liczba pracowników wynosiła ok. 12, a w 2013 już ponad 60, biuro się powiększyło z 50 do 500 mkw.
Państwa firma prowadzi aktywną działalność w branży spedycyjnej i transportowej. Czy mogłaby Pani szerzej omówić profil działalności Bagat?
Tak naprawdę jesteśmy w stanie przywieźć cokolwiek i dokądkolwiek. Organizujemy przewozy samochodowe, kolejowe, morskie, lotnicze, kombinowane. Wykonujemy dużo przewozów wewnątrz Unii Europejskiej oraz z Unii na Wschód (Rosja, Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan itd.). W ostatnich latach coraz więcej klientów jest zainteresowanych również transportem towarów z Chin. Na tej płaszczyźnie także odnosimy coraz większe sukcesy, co spowodowało utworzenie osobnego działu – dedykowanego dla tego kierunku.
Co prawda, Państwa działalność skupiona jest wokół Białorusi, Rosji, Kazachstanu, jednak widzimy, że podczas aktywnego korzystania z giełdy Cargo.PL coraz bardziej otwierają się Państwo na takie kierunki, jak Litwa i Łotwa. Czy to perspektywiczne kierunki dla polskich spedycji?
Zawsze jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi przewoźnikami, ale na innych polskich giełdach jest ich bardzo ograniczona liczba. To dzięki Cargo.PL mamy możliwość poszerzać swoje możliwości. Trzeba również zaznaczyć, iż przewoźnicy z Litwy i Łotwy mają konkurencyjne stawki. Często organizujemy przeładunki w tych państwach, bo tak jest taniej i korzystniej pod względem liczby kilometrów.
Państwa firma bardzo prężnie się rozwija. Jak w te plany rozwoju wpisana jest współpraca z giełdą ładunków i transportu Cargo.PL?
Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie dalej tak owocna, jak była do tej pory. Dzięki Cargo.PL mamy możliwość poszerzania swojej bazy przewoźników. Niektórzy z nich są teraz naszymi stałymi partnerami. Praca z Cargo.PL jest bardzo prosta i nie zabiera dużo czasu, co umożliwia szybki przepływ danych, jak i szybką reakcję na kolejne zgłaszane ładunki od naszych klientów. Cargo.PL umożliwia pozyskiwanie nowych partnerów, a co za tym idzie kolejnych nowych klientów, dlatego uważam, iż warto posiadać takie narzędzie pracy.
Na Państwa stronie internetowej widnieje hasło „Niezawodna i szybka dostawa Waszych ładunków”. Czego jeszcze wymagają klienci od nowoczesnej firmy działającej w branży TSL?
Oczywiście każdy klient chce „szybko – tanio – dobrze”. Klienci oczekują również indywidualnego podejścia do swoich zapytań, chcą, abyśmy podstawiali im auta stałych i zaufanych przewoźników, często proszą o pomoc z wypełnianiem dokumentów, rozwiązywaniem problemów na załadunku, odprawie celnej oraz rozładunku. Pomagamy naszym klientom organizować przeładunki i magazynowanie towarów. Staramy się udzielać informacji odnośnie nowych przepisów, zakazów ruchu w dni świąteczne i wolne itd.
W Polsce otwiera się naprawdę sporo niewielkich firm spedycyjnych. Niektórzy twierdzą, że to psuje rynek. Jak Pani to ocenia?
Rynek psują „pseudo-spedycje”, które zajmują się tylko przerzucaniem ładunków pomiędzy różnymi giełdami. Co do małych firm – w większości przypadków małe firmy, nie posiadając odpowiedniego zaplecza i doświadczenia, nie są w stanie zapewnić wykonania usługi na wysokim poziomie. Paradoksalnie to dzięki takim działaniom zrażeni klienci wracają do tych firm, które zapewnią wymaganą przez nich jakość transportu. Klient poza ceną chce mieć gwarancję bezpiecznej dostawy przeprowadzonej przez sprawdzonego przewoźnika i w umówionym terminie.
Dziękujemy za rozmowę!
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.