Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Anglia: 45-godzinna przerwa w kabinie tylko na parkingu z toaletą, prysznicem i punktem gastronomicznym

zakaz-spania

Brytyjskie służby DVSA wydały komunikat, w którym rozwiewają wszelkie nieścisłości i wątpliwości związane z karą za odbywanie 45-godzinnych przerw w kabinach. Przypomnijmy, że od 1 listopada kierowcy muszą liczyć się z grzywną w wysokości 300 funtów, czyli ok. 1450 zł.

Szef DVSA Gareth Llewellyn wyjaśnił, że sankcje będą dotyczyły tylko i wyłącznie sytuacji, w których kierowca odbiera przerwę w miejscu do tego nieprzystosowanym, czyli na poboczu drogi, w zatoczce czy na parkingu bez odpowiedniej infrastruktury, czyli zaplecza sanitarnego (z toaletami i prysznicami) oraz gastronomicznego. Celem działań jest bowiem polepszenie warunków pracy kierowców. DVSA zapowiada zintensyfikowanie kontroli, szczególnie w hrabstwie Kent, czyli w okolicach Dover oraz innych portów.

Przerwa, którą kierowca odbywa w miejscu niespełniającym wymienionych wymagań, uznana zostanie za nieważną – nie będzie mógł on kontynuować jazdy, dopóki nie wypełni przepisów.

Grzywny nakładane będą na kierowców, z kolei przedsiębiorcy muszą liczyć się ze zgłoszeniem ich do organów wydających licencje – dotyczy to również zagranicznych przewoźników. Nie wiemy jednak jeszcze, jak na tego rodzaju zgłoszenia będzie reagować Inspekcja Transportu Drogowego oraz czy polskiemu przewoźnikowi grozi utrata „dobrej reputacji”.

Początkowo media donosiły o wydaniu całkowitego zakazu spania w kabinach, służby DVSA sprecyzowały jednak, że chodzi przede wszystkim o parkingi bez odpowiedniej infrastruktury. – Całkowity zakaz odbywania 45-godzinnych przerw w kabinach jest bezzasadny, ponieważ były katastrofalny w skutkach zarówno dla brytyjskich, jak i międzynarodowych przewoźników – skomentował Richard Burnett z RHA.

Źródło: Commercial Motor

***

Przeczytaj także: 

Wielka Brytania: wysokie mandaty za 45-godzinny odpoczynek w kabinie od 1 listopada

Komentarze

PrzPrz 2017-10-18 08:40

Wierutna bzdura... Wychodzi na to, że Anglicy po raz kolejny wymyślają rozwiązania nieznane w obowiązującym prawie... :/ Art. 8 ust. 8 R561/2006 oraz art. 8 ust. 8 Umowy AETR, jako dopuszczalne do odbioru w pojeździe wymieniają WYŁĄCZNIE odpoczynki dzienne i tygodniowe skrócone. Odpoczynek tygodniowy regularny oraz odpoczynek odbierany jako rekompensata za skrócenie odpoczynku tygodniowego - nie zostały wymienione w tym przepisie, więc ich odbiór NIE MOŻE odbywać się w pojeździe. W żadnym przypadku - czyli nawet, gdyby na parkingu oprócz kibla, prysznica i restauracji, był również: uzbrojony stróż, ogrodzenie pod prądem, szlabany z kolczatkami, policja, kasyno, bank, kościół, poczta, burdel, szpital...


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0