Grupa Jost inwestuje w LNG – podpisała umowę na 500 samochodów ciężarowych IVECO Stralis NP
Jedna z największych europejskich firm przewozowo-logistycznych złożyła duże zamówienie na samochody ciężarowe zasilane gazem ziemnym, stawiając na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywę dla oleju napędowego.
Firma IVECO zawarła największą jak dotąd umowę na dostawę 500 nowych pojazdów ciężarowych Stralis Natural Power z Grupą Jost świadczącą usługi transportowe i logistyczne w całej Europie. Stralisy NP zaprojektowane jako najbardziej przyjazne dla środowiska samochody ciężarowe do przewozów długodystansowych będą zasilane skroplonym gazem ziemnym (Liquefied Natural Gas, LNG) — paliwem powszechnie uznawanym obecnie za jedyną alternatywę dla oleju napędowego na masowym rynku.
Każdy z 500 Stralisów NP zasilanych gazem ziemnym charakteryzuje się doskonałą relacją mocy do masy, wysoką gęstością mocy oraz niską emisją hałasu. Pierwsze 150 samochodów wejdzie do eksploatacji w 2018 roku, a całe zamówienie zostanie zrealizowane do 2020 roku.
Zastąpią one 4- i 5 letnie samochody z silnikami Diesla w liczącym 1400 ciężarówek i 3000 naczep parku pojazdów belgijskiego przewoźnika, który konsekwentnie rozwija się po serii przejęć. Firma użytkuje już 132 Stralisy, w tym dwa zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG).
Roland Jost, właściciel Grupy Jost, skomentował zawartą umowę: „To ważny punkt zwrotny w naszej działalności, ponieważ rozpoczynamy strategiczny proces rezygnacji z uzależnienia od oleju napędowego na rzecz „zielonej” logistyki. Oczekują tego nasi klienci, którzy domagają się bardziej zrównoważonego transportu. Mamy doskonałe doświadczenia z eksploatacji samochodów Stralis Euro 5 EEV z silnikami Diesla i nawiązaliśmy solidne relacje z firmą IVECO, która dysponuje bardzo sprawną siecią serwisową w całej Belgii”.
„Fakt ten był jedną z głównych przesłanek dla naszej decyzji dotyczącej kolejnego kroku w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz wyboru pojazdów IVECO Stralis NP jako najlepszego rozwiązania. Jesteśmy dumni, że jako jedni z pierwszych będziemy korzystać z tej nowej technologii, a naszym celem na najbliższe trzy lata jest wymiana 35% naszej floty na pojazdy zasilane LNG. Nasza Grupa wspiera ten zamiar także poprzez inwestycję we własną infrastrukturę tankowania LNG. Planujemy otworzyć trzy takie stacje w naszych największych centrach operacyjnych w Belgii”.
Pierre Lahutte, prezes Marki IVECO, wyjaśnia: „Gaz oferuje największe możliwości, jeśli chodzi o zastąpienie oleju napędowego na rynku pojazdów użytkowych — to już nie jest paliwo przyszłości, ale paliwo dnia dzisiejszego. Potwierdza to decyzja użytkownika jednego z największych parków pojazdów w Europie, który wybrał Stralisa NP napędzanego LNG jako główny model w programie wymiany floty. Grupa Jost ma precyzyjnie określone cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i uznaje korzyści, jakie może jej przynieść wykorzystanie naszego zaawansowanego doświadczenia w segmencie pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Bardzo cieszymy się ze zwiększenia naszego udziału we flocie tej firmy oraz z faktu, że będzie ona użytkować Stralisy NP i paliwo LNG”.
Zapotrzebowanie na LNG szybko rośnie w całej Europie. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazało LNG jako najlepsze rozwiązanie w długodystansowych przewozach drogowych w krótkim okresie oraz w perspektywie najbliższych 10–15 lat. W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10% niższa w porównaniu wartościami odnotowywanymi dla pojazdów z analogicznymi silnikami Diesla — w zależności od specyfiki eksploatacji i składu gazu. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95%. Dzięki technologii gazu ziemnego IVECO poziom emisji cząstek stałych jest śladowy, a emisja NOx jest o 50% niższa w porównaniu z eksploatacją silników Diesla na długich trasach. Silniki samochodów zasilanych gazem ziemnym są też znacznie cichsze — o około 50%, co ułatwia realizację dostaw w strefach zurbanizowanych.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.