Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Napęd gazowy w 13-litrowym silniku Scania – dobre osiągi dla ciężkiego transportu długodystansowego

17279-001

Podczas targów Ecomondo 2017 swoją światową premierę będzie miał gazowy silnik Scania Euro 6. Z mocą sięgającą 410 KM, jednostka OC13 może być wykorzystywana zarówno w transporcie długodystansowym, jak i na placach budów, zapewnia bowiem osiągi porównywalne z silnikiem wysokoprężnym o tej samej pojemności. Najnowszy silnik gazowy Euro 6 bazuje na silniku 13-litrowym i uzupełnienia gamę rozwiązań Scania dla zrównoważonego transportu, pozwalając na redukcję CO2 o 15 – 90 proc.

– Wiążemy duże nadzieje z pojazdami wyposażonymi w ten wyjątkowy, 13-litrowy silnik. Zainteresowanie potencjalnych klientów z Europy możliwością eksploatacji w ruchu dalekodystansowym pojazdów zasilanych gazem jest duże, a nasz silnik spełnia ich potrzeby pod każdym względem. Zwłaszcza we Włoszech zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, które mają wszystkie zalety gazu, jak korzystny całkowity koszt użytkowania, jest olbrzymie – komentuje Henrik Eng, dyrektor produktu w segmencie miejskim, Scania Trucks.

Nowy, 410-konny silnik posiada maksymalny moment obrotowy 2000 Nm, dostępny w zakresie od 1100 do 1400 obr/min. – są to wartości porównywalne z silnikiem wysokoprężnym podobnej wielkości. Używając skroplonego gazu ziemnego (LNG) typowy, 40-tonowy zestaw może pokonać bez tankowania do 1000 km. Przy dwóch zbiornikach LNG zasięg pojazdu wzrasta do 1600 km.

Nowy, 13-litrowy silnik Scania zasilany gazem debiutuje na włoskich targach Ecomondo, poświęconych ekologicznej gospodarce. Przy mocy 410 KM silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 2000 Nm już od 1100 obr/min. W połączeniu ze zbiornikami LNG posiada moc i zasięg wymagane w transporcie długodystansowym na włoskich drogach.

– Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były użyteczne w ciężkich zastosowaniach. W Scania rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2 zwiększając jednocześnie zyski klienta – mówi Johan Mühlbach, manedżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0