Kögel Cargo TIR — naczepa do pracy w Europie Wschodniej
Niemiecki producent Kögel stworzył naczepę dedykowaną firomom tranportowym pracujących w Europie Wschodniej. Naczepa Kögel nie boi się dużych obciążeń i nawet ekstremalnych warunków. Dużą popularnością cieszy się dużą popularnością, szczególnie w Europie Wschodniej. Naczepa siodłowa z firanką i burtą jest idealna do zastosowania w międzynarodowym transporcie towarów, otrzymała nazwę Cargo TIR.
Inżynierowie z Burtenbach bardzo konsekwentnie poszukiwali najlepszych rozwiązań technicznych, aby tradycyjna naczepa siodłowa z burtą zyskała jeszcze większą odporność. Rama o wysokiej stabilności, na której w przemyślany sposób rozmieszczono belki poprzeczne, jest zaprojektowana pod kątem transportu ciężkich ładunków, najróżniejszych warunków na drodze i codziennych załadunków, również w ekstremalnych warunkach. Kögel Cargo TIR ma poza tym bardzo niską masę własną i solidną zabudowę. W wyposażeniu podstawowym masa własna wynosi około 6 ton. Dzięki temu jest idealnym rozwiązaniem do ciężkich transportów. Nośność podłogi przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi maks. 7,2 tony.
Naczepa Cargo TIR posiada również certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL.
Dzięki dwóm dachowym profilom pasowym o grubości 220 mm na całej długości, nawet przy całkowicie otwartej bocznej plandece nie jest konieczne podpieranie kłonic, ponieważ konstrukcja dachowa jest wystarczająco stabilna.
W modelu Kögel Cargo TIR dzięki plandece Kögel Integral przy otwartym dachu do wnętrza nie zwisają pasy, gdyż są one seryjnie zintegrowane w plandece dachowej. W ten sposób pasy nie zahaczą o znajdujący się w środku ładunek. Pojazd prezentowany na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze jest opcjonalnie wyposażony w cztery pary składanych ścian bocznych o wys. 600 mm wykonanych z pustych profili aluminiowych z kotwami i chwytkami, w celu zapewnienia zamknięcia celnego. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transportu oraz przyspieszyć odprawę celną towaru, firanka TIR posiada na całym obwodzie uchwyty do przymocowania plandeki do burty przy pomocy linki celnej.
Nowe drzwi z aluminium
Kolejną nowością tego modelu Cargo TIR są tylne drzwi Kögel z aluminium. Oprócz samoczyszczącej się, trzypłatkowej prowadnicy wału wyróżniają się one również łatwością napraw dzięki niedrogim i łatwym w wymianie zawiasom jednoprzegubowym.
Na osobną uwagę zasługuje rama modelu Cargo TIR. Podobnie, jak we wszystkich pojazdach spedycyjnych Kögel, również rama pojazdu w Cargo TIR jest chroniona przed korozją technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, którą dodatkowo pokryto lakierem UV.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.