Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Wyłącznik tachografu aktywowany odpowiednią sekwencją nacisku pedału gazu i hamulca – zmyślne urządzenie wykryte przez inspektorów

ks4-1024x768

Kierowca-przewoźnik był na tyle zaskoczony kontrolą, że zapomniał zdeaktywować wyłącznika tachografu. A potem, jak na spowiedzi, zdradził inspektorom wszystkie sekrety urządzenia…

Poniżej komunikat WITD Katowice:

W dniu 13 lutego 2017 r. tuż po godzinie 17:00 inspektorzy z Częstochowy wykonujący czynności kontrolne na krajowej „jedynce” zatrzymali do kontroli zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika. Za kierownicą siedział przedsiębiorca osobiście wykonujący przewóz. Jechał z Bydgoszczy do Austrii. Przewoził odpady makulaturowe.

Najwyraźniej zatrzymanie do kontroli bardzo go zaskoczyło, bo nie zdążył odpowiednio zareagować, tj. zdezaktywować wyłącznika tachografu!

Po wczytaniu danych z tego urządzenia okazało się, że kierowca już od kilku godzin nie rejestrował prowadzenia pojazdu, tylko odpoczynek. Na tzw. „śpiochu” przejechał ponad 300 km – z Bydgoszczy do Częstochowy. Na potwierdzenie powyższego okazał dokumenty towarzyszące przewożonym odpadom, na podstawie których inspektorzy z łatwością ustalili, od kiedy używał wyłącznika.

Okazało się, że do tachografu podłączone było nielegalne urządzenie, zakłócające jego pracę, posiadające bardzo „ciekawy” system aktywacji. Jak wyjaśnił kontrolowany, aby uaktywnić wyłącznik, wystarczyło w odpowiedniej sekwencji naciskać pedał gazu i hamulca: 5 x gazu – 1 x hamulec – 2 x gaz. Wyłączanie następowało wraz z zatrzymaniem pojazdu i wyłączeniem zapłonu. Aby wymontować urządzenie, pojazd skierowano do uprawnionego warsztatu, gdzie usunięto wyłącznik oraz ponownie zalegalizowano tachograf.

A na przewoźnika posypały się kary: za skrócenie odpoczynku o 3 godziny, nierejestrowanie swojej aktywności przy pomocy tachografu oraz brak badań legalizacji przedsiębiorca zapłaci 6,5 tysiąca złotych. Z demontaż urządzenia i legalizację tachografu zapłacił też w serwisie. Do czasu odebrania prawidłowego odpoczynku inspektorzy zakazali mu dalszej jazdy. Zatrzymali też dowód rejestracyjny naczepy, która miała kompletnie łyse opony.

ks9

Komentarze

Aha 2018-02-21 14:18

Magnes magnes i jeszcze raz kurwa magnes i rura. Gowno wiedza i gowno widzieli. Takie wylaczniki co sa u nas nie da sie wyjac bo jest to zrobione z glowa i byl samochod na serwisie szukali szukali i sie zesrali. Ja bez magnesu nie wyjezdzam z bazy powodzenia

Dzordz 2018-02-20 16:40

Dobrze robia ze pilnuja i karaja

Piotr 2018-02-20 15:10

Mandat karny nie adekwatny do popełnionego wykroczenia. Wysokość grzywny w tym przypadku powinna wynosić conajmniej 10 krotność tego co otrzymał plus cofnięcie licencji na transport. Takich przewoźników w PL jest mnóstwo i stanowią bardzo poważne zagrożenie w ruchu lądowym.

A kogo !!! to obchodzi 2018-02-20 14:14

Wuj , z tymi wszystkimi ITD Policją i innymi służbami , które są po to by z człowieka zrobić przestępcę i niewolnika .!!!!! chcę to jadę nie chcę lub nie czuję się na siłach to staję i odpoczywam . A ONI SOBIE WYMYŚLAJĄ DURNE POOOOKRĘCONE NIE ŻYCIOWE PRZEPISY I KAŻĄ NA ROZKAZ JECHAĆ , STAĆ , SPAĆ i SRA....Ć . 40 lat za kierownicą żadnego wypadku bo wiem że swoim życiem i wolnością odpowiadam za siebie i innych na drodze . I DOBRZE ŻE ZARAZ EMERYTURA BO DŁUŻEJ JUŻ NIE WYTRZYMAM . TEN ZAWÓD UPADNIE , bo kto o zdrowych zmysłach będzie chciał być regulowany w każdej sekundzie swojego życia . PS. dla pyskaczy to ja decyduję kiedy jadę a kiedy odpoczywam i nikt mnie nie zmusi do jazdy jak czuję że nie daję rady .JESTEM PANEM SWOJEGO ŻYCIA . i tyle

Kierowca 2018-02-20 12:56

Również jestem za surowym karami.6.500 tysiąca to za mało

Kierownik 2018-02-20 09:13

Dziad trans!!! Kara powinna być dużo wyższa a samochód zarekwirowany. Nie ma tłumaczeń dla zlodzieji, kryminał na 30dni tak powinno się karać brawa dla inspekcji.

Kiero 2018-02-20 07:47

Do Safran. W łeb się puknij imbecylu. Itd robi świetna robotę zatrzymując tego typu kieroffcccuff bo to są potencjalni mordercy. A tachografy są po to żeby przedsiębiorca dusigrosz nie okradał kierowcy z jego czasu pracy itd. kierowców nie ma? Są tylko nikt nie chce jeździć u dziad-transów

Der 2018-02-20 06:14

Szkoda że nie zabrali licencji A powinni.

Safran 2018-02-19 23:24

No i tak propaganda itd kierowana Przez bandę nierobowz inspekcji otumania ludzi wszędzie szuka przestępców w Irlandii 80 procent aut używanych magnesu w Stanach już 3 stany zakazał karania za tachografu pre lat temu nie było itb ani tach transport pracował normalnie teraz firmy padają jak muchy a kierowców brak

Nik 2018-02-19 19:26

Klasyka polska - kombinacje, druciarstwo, lyse opony. Pytanie czy na opalowce nie smigal.


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0