Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Fińska firma transportowa przetestuje zintegrowane konwoje pojazdów Scania prowadzone tylko przez jednego kierowcę

Konwoj_Scania_1

Fińska firma Ahola Transport będzie testowała pojazdy Scania w zintegrowanych konwojach na drogach publicznych. W ich skład będą wchodziły trzy ciężarówki lub więcej. Podczas testów w każdym pojeździe będzie obecny kierowca, jednak za prowadzenie konwoju odpowiedzialna będzie tylko osoba znajdująca się w pierwszym pojeździe. Pozostałe pojazdy będą za nim podążać samodzielnie. Przejazdy tego typu są klasyfikowane, jako jazda pół-autonomiczna.

Współpraca przewiduje też rozwój nowych systemów wspomagających kierowcę.

Umowa z Ahola Transport stanowi ważny krok w kierunku zastosowania zintegrowanych konwojów w praktyce. Do upowszechnienia tego typu przewozów konieczne jest uzyskanie akceptacji ze strony innych użytkowników dróg oraz odpowiednie rozwiązania prawne. Dlatego też testy konwojów w zwykłym ruchu drogowym przy zmiennej pogodzie są bardzo ważne.

– Wspieranie kierowców w ich pracy za pomocą nowych technologii ma dla nas duże znaczenie. Dzięki nim będziemy mogli lepiej sprostać oczekiwaniom klientów, oczekujących szybszych dostaw i troski o środowisko. Pierwszy pojazd Scania nabyliśmy w 1959 r. Cieszymy się, że obecnie możemy poszerzyć tę współpracę testując nowe rozwiązania – komentuje Hans Ahola, dyrektor generalny Ahola Transport.

Wyższa wydajność transportu

Podczas jazdy w konwoju wykorzystywane są systemy wspomagające kierowcę polegające m.in. na optymalizacji przebiegu trasy i prędkości pojazdu. Rozwiązania te zapewniają terminowe dostawy oraz wysoką wydajność transportu. Jazda w konwoju usprawnia też ruch na drodze i przynosi korzyści dla środowiska – dzięki obniżeniu oporu powietrza zmniejsza się zużycie paliwa i ślad węglowy.

Dodatkowo, ze względu na to, że konwój prowadzony jest tylko przez kierowcę znajdującego się w pierwszym pojeździe, kierowcy pozostałych zestawów mogą w tym czasie wykonywać zadania administracyjne. W połączeniu z bardziej elastycznymi przepisami o czasie pracy kierowcy otwiera to możliwość częstszych noclegów w domu, zamiast w kabinie.

– Ahola Transport to nowoczesna firma, która wdraża rozwiązania cyfrowe, aby zoptymalizować sposób wykonywania zadań transportowych i planowanie tras. Dzięki, takim partnerom możemy wspólnie testować nowe rozwiązania, stanowiące element ekosystemu transportowego przyszłości oraz usprawniać jego wydajność
i bezpieczeństwo – mówi Anders Dewoon, dyrektor nowych rozwiązań dla biznesu w Scania.

Porozumienie z Ahola Transport to pierwsza w Europie i druga na świecie umowa, dotycząca praktycznych testów zintegrowanych konwojów, jaką zawarli przedstawiciele Scania.

Konwoj_Scania_2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0