IVECO prezentuje pojazdy napędzane gazem ziemnym, m.in. pierwszą tego typu ciężarówkę do długich tras
IVECO zaprezentowało pełną gamę pojazdów napędzanych gazem ziemnym podczas TEN-T 2018 – konferencji dotyczącej zrównoważonej mobilności, promowanej przez Komisję Europejską.
Jednym z tematów dyskusji podczas Dni TEN-T 2018 była poprawa rynku paliw alternatywnych. IVECO – jedyny producent samochodów ciężarowych biorący udział w spotkaniu – prezentował pełną gamę pojazdów dostawczych i ciężarowych napędzanych gazem ziemnym, a także umożliwił jazdy próbne modelem Daily Hi-Matic Natural Power w wersji furgon.
Pierre Lahutte, prezes marki IVECO skomentował: “Podczas gdy rozwijamy pojazdy elektryczne, takie jak nasze autobusy miejskie lub Daily dla logistyki, IVECO wyraźnie dostrzega w metanie i biometanie alternatywę dla oleju napędowego, z możliwością zastosowania w wielu aplikacjach, które dzięki temu oferują równowagę ekonomiczną oraz stanowią potencjał dla obniżenia emisji dwutlenku węgl”‘.
IVECO zauważyło, że gaz ziemny jest najbardziej efektywnym technologicznie wyborem. Jest rozwiązaniem dojrzałym i przystępnym cenowo, a dodatkowo rozwiązuje problem jakości powietrza na obszarach miejskich i ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Gaz ziemny jest dziś jedynym paliwem, które ma szerokie zastosowanie w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Dzięki zaawansowanej technologii IVECO Natural Power i pełnej gamie pojazdów zasilanych tym zrównoważonym paliwem – od lekkich samochodów dostawczych po pojazdy ciężarowe do transportu dalekobieżnego oraz autobusy – ta alternatywna stała się dziś rzeczywistością.
Model Hi-Matic Natural Power należy do zrównoważonej rodziny pojazdów IVECO Daily Blue Power, która została nagrodzona “International Van of the Year 2018″. Jest to pierwszy dostępny na rynku samochód dostawczy napędzany sprężonym gazem, ziemnym połączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Komfort kabiny dodatkowo zwiększa cicha praca pojazdu, a jego ekologiczność jest równie imponująca: w rzeczywistych warunkach jazdy i w środowisku miejskim emisja CO2 jest o 5% niższa niż w przypadku ekwiwalentnej wersji Diesel, a dzięki zastosowaniu bio-metanu może być zbliżona do zera. Zapewnia także dużą oszczędność dzięki niższej cenie paliwa w postaci CNG, co może skutkować redukcją kosztów przekraczającą 35% w porównaniu do oleju napędowego.
Eurocargo Natural Power ma sześciocylindrowy silnik CNG, który zapewnia wysoki moment obrotowy 750 Nm i moc 210 KM. Jego cechy i możliwości transportowe są identyczne jak w przypadku pojazdu napędzanego olejem napędowym, a jego maksymalny zasięg wynosi 400 km. Wersja Eurocargo Natural Power znana jest jako “ciężarówka miejska”, uhonorowano ją tytułem “International Truck of the Year 2016”, dzięki niskiej emisji spalin i cichej pracy (certyfikat Piek, emisja hałasu mniejsza niż 72 dB), co oznacza, że może jeździć w strefach ograniczonego ruchu i idealnie nadaje się do pracy w nocy.
Stralis NP 460, ukoronowany w Wielkiej Brytanii „Low Carbon Truck of the Year”, jest pierwszą ciężarówką napędzaną gazem ziemnym, zaprojektowaną specjalnie do eksploatacji długodystansowej. Jest to jedyna gama samochodów ciężarowych na gaz ziemny ze zautomatyzowaną skrzynią biegów najnowszej generacji, która ma służyć wszystkim misjom i łączy zrównoważony rozwój, wydajność, produktywność i autonomię, w celu wykonywania najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. Może pracować na sprężonym (CNG) lub skroplonym gazie ziemnym (LNG) i przy 460 KM, Stralis NP 460 w wersji LNG ma autonomię do 1600 km. Zapewnia znaczną redukcję emisji cząstek stałych i NOx w porównaniu z wartościami granicznymi normy Euro VI, a przy biometanie również emisja CO2 jest zmniejszona o 95%. Ogranicza również poziom hałasu, a jego cicha praca wynosi mniej niż 71 dB.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.