Hybrydowe ciężarówki Scanii zostaną wykorzystane w testach dróg elektrycznych w Niemczech
Scania dostarczy hybrydowe pojazdy długodystansowe, które zostaną wykorzystane w projekcie badawczym „Trucks for German eHighways”, mającym na celu testy i rozwój zelektryfikowanych dróg w Niemczech. Opracowaniem technologii w ramach projektu zajmą się eksperci Grupy Volkswagen oraz firmy Siemens. Po wstępnej fazie testów rozpoczną się próby na drogach publicznych, gdzie pojazdy będą korzystać z energii elektrycznej z sieci napowietrznej.
Projekt „Trucks for German eHighways” ma na celu redukcję śladu węglowego, jaki pozostawiają długodystansowe, ciężkie pojazdy użytkowe. W latach 2019 – 2020 zasilane elektrycznie pojazdy ciężarowe będą testowane na trzech zelektryfikowanych odcinkach niemieckich dróg, określanych wspólnym mianem eHighways. Projekt badawczy jest współfinansowany przez niemiecki rząd za pośrednictwem Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).
Jeden z odcinków testowych będzie biegł autostradą A1 w pobliżu Lubeki w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn, kolejny autostradą A5 koło Frankfurtu w Hesji, a trzeci drogą B462 w Badenii-Wirtembergii.
– W Scania postrzegamy zelektryfikowane drogi, jako atrakcyjne rozwiązanie prowadzące do zrównoważonego transportu przyszłości. Elektryfikacja pojazdów rozwija się dynamicznie, a korzyści ekologiczne, społeczne i ekonomiczne jakie przynosi, odegrają ważną rolę w przestawieniu się na transport wolny od paliw kopalnych – komentuje Claes Erixon, wiceprezes wykonawczy działu badawczo-rozwojowego Scania.
Projektem badawczym zarządza Grupa Volkswagen. Projekt pozwoli na wykorzystanie wiedzy i doświadczenia związanego z elektryfikacją samochodów osobowych oraz zbadanie efektu synergii towarzyszącego wprowadzeniu elektryfikacji pojazdów użytkowych.
W pierwszej fazie „Trucks for German eHighways” zostaną dostarczone dwa hybrydowe prototypy pojazdów ciężarowych Scania: jeden z pojedynczym akumulatorem o pojemności 15 kWh, a drugi z zestawem baterii o większej pojemności.
Pierwsze na świecie testy zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych na drogach publicznych są już prowadzone w Szwecji. I podobnie, jak tam, również w Niemczech na testowych odcinkach dróg pojawią się hybrydowe pojazdy ciężarowe Scania wyposażone w pantograf firmy Siemens, czerpiący energię elektryczną z sieci napowietrznej.
– Wnosimy do niemieckiego projektu badawczego doświadczenie, które zgromadziliśmy w Szwecji. Najważniejsze elementy niemieckiego testu, to analiza działania i optymalizacja układu napędowego, w tym przekładni z silnikiem elektrycznym, stanowiącej jego kluczowy element, ponadto zarządzanie energią, analiza starzenia się akumulatorów oraz sprawdzenie systemu chłodzenia nowej generacji – komentuje Christer Thorén, menedżer projektu elektryfikacji dróg w firmie Scania.
Stawiając sobie za cel wprowadzenie w życie założeń zrównoważonego transportu, eksperci Scania pracują nad kilkoma projektami przyspieszenia elektryfikacji w przewozach miejskich i długodystansowych. Scania należy również do szwedzko-niemieckiej inicjatywy na rzecz elektryfikacji dróg. Poszczególne projekty, takie jak „Trucks for German eHighways” dowodzą znaczenia innowacji w rozwoju Scania. Eksperci Scania wyrażają przekonanie, że integrując współpracę z partnerami z sektora prywatnego i publicznego możliwe będzie znalezienie najszybszej drogi do zrównoważonego transportu.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.