Owocne spotkania. Relacja z konferencji Truck Forum 2018
Spotkania handlowe, potrzeby zakupowe, finanse, prawo, zarządzanie – gdyby do zrelacjonowania Truck Forum 2018 należało użyć tylko kilku wyrazów, właśnie powyższe byłyby najodpowiedniejsze. Na szczęście limity znakowe są znacznie bardziej tolerancyjne, dlatego zapraszamy do przeczytania o tym, co się działo w Hotelu Airport Novotel.
Tym razem w formie alfabetu. Akapity zaczynamy od nazwy firm (raz od nazwiska), a pod każdym z haseł skryte są ciekawe wiadomości nie tylko dla przewoźników i spedytorów.Naturalnie nie będziemy pisać o wszystkim, poniżej tylko zalążek tego, co miało miejsce w Warszawie. Na takich spotkaniach bowiem najlepiej być osobiście i usłyszeć przykładowo wszystkie wymagania stawiane przez nadawców, a nawet z nimi chwilę porozmawiać oraz podyskutować na ważne tematy z zakresu prawa i transportu. Będzie ku temu okazja – następny event z udziałem nadawców transportu i interesującymi prezentacjami transportowymi 12. października w Warszawie.
Airport Novotel. Hotel, w którym odbyła się konferencja. Informacja może nie najważniejsza, ale alfabetycznie wypadła na początku…
Amazon. Przedstawiciele Amazona wzięli udział w Sesji Handlowej, czyli spotkaniach nadawców transportu i przewoźników, które niektórzy określają „szybkim randkami”. Dyskusje jednak zdecydowanie prowadzone są o biznesie, firma szuka przewoźników z własną flotą, podwójną obsadą kierowców i wysokim poziomem usług.
Amica. Kierownik transportu przedsiębiorstwa z branży AGD działającej na rynku od 70 lat uczestniczyła w Sesji Handlowej. Amica zleca transporty sprzętu AGD i komponentów do produkcji. Tabor musi spełniać normę Euro5 lub Euro6. Poszukiwani są przewoźnicy z naczepami standardowymi, typu MEGA i zestawami.
Anwil. Zapotrzebowanie na transport dotyczy m.in. autosilosów – transport PCW i granulatów z PCW, 8000–9000 dostaw rocznie, plandek (PCW, granulaty z PCW, płyty z PCW, nawozy azotowe) – 4000-5000 dostaw rocznie oraz autocystern (ług sodowy, kwas solny, podchloryn) – 1500-2000 dostaw rocznie. Zapotrzebowanie zakupowe przedstawiono w formie prelekcji i podczas Sesji Handlowej.
Argon Legal. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje – to powiedzenia ma także odzwierciedlenie w sporach z partnerami biznesowymi. Emil Zalewski z kancelarii Argon Legal podawał praktyczne przykłady sposobów na pokojowe załatwienie konfliktowych sytuacji, co ciekawe jeden z nich dla zobrazowania sytuacji dotyczył… sukienek. Podsumowując w największym skrócie prelekcję: zamiast iść do sądu, lepiej dążyć do satysfakcjonującego obie strony porozumienia. Nie dość, że rozwiązania znacznie tańsze, to jeszcze jest szansa na podtrzymanie kontaktów z partnerem biznesowym a nie bezpowrotną utratę szans na współpracę.
Bawaria Motors. Warszawski dealer marki BMW, popularnej także wśród przedsiębiorców transportowych, proponował zakup pojazdów tej niemieckiej marki. Gama jest szeroka – od luksusowych limuzyn, przez kompaktowe pojazdy, po niezwykle interesujące pod względem designerskim i użytecznym SUV-y
Bial-Mich. Osoba z tej firmy jako pierwsza zapisała się na tegoroczną konferencję Truck Forum.
BMW. Model tego koncernu – X3 – towarzyszył prelegentom podczas mówienia o sprawach ważnych i bardzo ważnych, gdyż stał przy samym ekranie, na którym wyświetlano prezentacje.
Cargonexx. Firma stawia na sztuczną inteligencję, który ma ułatwić producentom, spedytorom i przewoźnikom drogowym organizację przewozów ładunków eliminując puste transporty. Agata Porazińska, Country Manager Poland mówiła, że platforma ocenia zlecenia transportowe w ciągu milisekund i proponuje automatycznie ceny rynkowe. Od chwili jej zaakceptowania przez zleceniodawcę, to Cargonexx przejmuje odpowiedzialność za realizację przewozu. Co ważne, korzystanie z platformy jest dla użytkowników bezpłatne, przedsiębiorstwo zarabia na marży między kupnem a sprzedażą ładunków.
Cargo.pl. Partner medialny Truck Forum.
Cargonews.pl. Partner medialny Truck Forum.
Carrefour. Francuska sieć szuka przewoźników zarówno w przypadku zleceń na transport krajowy jak i międzynarodowy. W przypadku międzynarodowego zlecenie wysyłane jest 48 godzin przed załadunkiem, a awizacja następuje dzień przed rozładunkiem do godz. 14:00. Przedstawiono zapotrzebowanie zakupowe w formie prelekcji i podczas Sesji Handlowej.
Ciech. Oferuje produkty chemiczne: sodę kalcynowaną, sodę oczyszczoną, sól, żywice poliestrowe i epoksydowe, produkty AGRO i produkty szklane oraz inne chemikalia. Aby przewoźnik miał szansę na nawiązanie współpracy, musi m.in. wziąć udział w konkursie dla dostawców usług i podpisać umowę ramową. O zapotrzebowaniu zakupowym menedżer z firmy Ciech S.A. opowiadał podczas prelekcji oraz na Sesji Handlowej.
Chałas i Wspólnicy. Jak można obronić się przed wyłudzeniami z giełd transportowych – radziła Małgorzata Kosela-Rębowska z kancelarii Chałas i Wspólnicy. Opowiadała o tym co zrobić, by nie doszło do wyłudzenia, ale i jakie podjąć działania, gdy „mleko już się rozlało”. Wśród sposobów reagowania na tę drugą sytuację warto wymienić: powiadomienie administratorów giełdy transportowej o sytuacji, zabezpieczenie wszystkich dowodów (maile, dokumenty transportowe), zawiadomić organy ścigania, zgłosić szkodę do ubezpieczyciela.
Colian Logistic. Partner konferencji Truck Forum zajmujący się m.in. transportem i spedycją drogową oraz morską, usługami Intrastat, magazynowaniem, konfekcjonowaniem, organizacją dostaw do magazynu dystrybucyjnego, dystrybucją towarów do klientów, obsługą klienta w zakresie przyjmowania zamówień.
Ecol-Unicon. Rocznie zleca ok. 4000 przewozów do ponad 100 firm. Roczna wartość transportów wynosi ok. 4,5 miliona złotych a łączna odległość przebytych tras w 2017 roku to 1,1 miliona kilometrów. Główny obszar działania stanowi Polska. Wysyłki odbywają się z trzech lokalizacji: Gdańsk, Łódź i Ruda Śląska. Te i znacznie więcej informacji można było uzyskać podczas prezentacji oraz Sesji Handlowej.
Edroga.pl. Partner medialny Truck Forum.
Eurologistics. Nazwa wydawnictwa, który wydaje czasopismo Truck&Business Polska. Czyli organizator imprezy. Taką samą nazwę nosi największy w Polsce dwumiesięcznik dla menedżerów logistyki.
Grupa Muszkieterów. Współpracując z Bricomarche i Intermarche można liczyć na trzyletni kontrakt. Jednym z podstawowych warunków dla przewoźników jest to, by kierowcy posługiwali się językiem polskim przynajmniej w stopniu podstawowym, co w obecnych czasach wcale nie jest oczywiste. Więcej wiadomości można było uzyskać podczas Sesji Handlowej i prezentacji zapotrzebowania zakupowego.
InfoPraca.pl. Partner merytoryczny Truck Forum.
Kaufland. Ponad 200 obiektów w Polsce prowadzi ta sieć sklepów wielkopowierzchniowych. Firma działa także w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Niemczech, Rumunii, Słowacji. Podczas Truck Forum jej przedstawiciele uczestniczyli w Sesji Handlowej.
Kilargo. Firma szuka przewoźników na terenie Polski i Europy mogących sprostać m. in. wyzwaniom w zakresie obsługi: logistycznej w temperaturze kontrolowanej, sieci handlowych, rynku tradycyjnego, dedykowanych projektów logistycznych. Menedżerowie udzielali informacji podczas Sesji Handlowej, można było także wysłuchać prelekcji.
Knauf. Aby mieć szansę na współpracę z firmą Knauf, przewoźnicy powinni odwiedzić stronę internetową i skorzystać z formularza. Zanim zostanie podpisana umowa na czas nieokreślony, wybrane firmy uczestniczą w okresie testowym. Przychodząc na Truck Forum można było jednak poznać menedżerów z tej firmy osobiście i porozmawiać podczas Sesji Handlowej.
Lafarge. Wymagania tego nadawcy wobec przewoźników dotyczą m.in. użytkowania ciągników siodłowych z naczepą typu silos wyposażonych w kompresor wykorzystywane do przewozu cementu luzem oraz popiołów suchych. Poszukiwani są również usługodawcy dysponujący ciągnikami siodłowymi z naczepą typu plandeka/firanka do przewozu cementu workowanego. Można się było o tym przekonać podczas prezentacji zapotrzebowania zakupowego jak i Sesji Handlowej.
Lysionok Artur. Niezależny ekspert, współpracujący także z Truck&Business Polska opowiadał, że kierowców zza wschodniej granicy można szukać nie tylko przez polskie, ale i zagraniczne biura pośrednictwa, a także samodzielnie, choćby dzięki Internetowi. Na przykład przez stronę www.flagma.ua czy też www.olx.ua Uczulał przy tym, by niezależnie od sposobu pozyskania usług pracowników, weryfikować ich praktyczne umiejętności, bowiem informacje w CV nie zawsze są prawdziwe.
***
Przeczytaj także:
Log24.pl. Portal, na którym można znaleźć wiele ciekawej wiedzy o transporcie i logistyce, znajdujący się w portfolio wydawnictwa Eurologistics. Partner medialny Truck Forum.
Meble Wójcik. Kierownik transportu i spedycji przedstawiła swoją prezentację w sposób szybki, sprawny, w pełni merytoryczny. Firma Meble Wójcik poszukuje m.in. przewoźników specjalizujących się w transporcie do Niemiec posiadających własny tabor od 20 do 100 naczep typu plandeka/firanka 13,60 m z realną możliwością załadunku od 5 do 15 naczep tygodniowo i polisą OCP min. 100 000 euro i 20 000 euro na każde zdarzenie.
OZPTD. Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego – partner merytoryczny konferencji.
Pema Polska. Wystąpienia Paula Gogolinskiego są zawsze niepowtarzalne i ciekawe. Dyrektor generalny Pema Polska w sposób profesjonalny, ale i z charakterystycznym poczuciem humoru opowiadał o zagadnieniach wynajmu ciągników siodłowych. To ciekawa alternatywa dla innych sposobów finansowania środków transportu.
PrawnicyTransportu. Dawid Korczyński, adwokat występujący pod brandem PrawnicyTransportu, mówił o tym, że warto korzystać z możliwości uzyskania interpretacji podatkowej – zarówno tej indywidualnej jak i ogólnej. Indywidualna może dotyczyć zdarzenia, które już miało miejsce lub będzie mieć miejsce (realnie lub hipotetycznie). Wniosek, wypełniony na urzędowym formularzu, musi zawierać przedstawienie sytuacji, własne stanowisko w sprawie, ocenę prawną aktualnego stanu i zostać skierowany do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Opłata wynosi 40 zł od każdej sprawy.
Profika Broker. O tym jak ważną rolę odgrywa dokumentacja szkód przekonywał Przemysław Bona, wiceprezes Profika Broker – firmy brokerskiej. Fotografie muszą pokazywać oba pojazdy, otoczenie kolizji i wypadku, w miarę możliwości powinny być widoczne również numery rejestracyjne. Należy je wykonać z bliska i z daleka. – Warto zrobić nawet 100 czy 200 zdjęć, by wybrać kilka. W dzisiejszych czasach to proste, bowiem prawi każdy ma smartfona – mówił Bona.
Społeczna Akademia Nauk. Partner merytoryczny Truck Forum.
TELS – Transeuropean Logistic Services. Partner konferencji realizujący przewozy transportem lądowym, kolejowym, lotniczym, morskim. Zajmuje się także przewozem towarów ponadgabarytowych. Jak możemy wyczytać na stronie internetowej, łączna flota firm-partnerów transportowych Grupy TELS liczy ponad 120 000 pojazdów.
TimoCom. Jedna z największych giełd transportowych, która oferuje kilkaset tysięcy ofert frachtowych i pojazdów dziennie. Marcin Kutzmann opowiadał o kwestiach związanych z działalnością kabotażową. To doskonała szansa na rozwój firmy, m.in. dzięki współpracy z zagranicznymi partnerami a co za tym idzie szanse uzyskania odpowiednio wysokich stawek. Wsparciem jest właśnie korzystanie z giełdy transportowej pozwalającej na zdobycie nowych obszarów działania jak i optymalizację pustych transportów.
TLP. Transport i Logistyka Polska – partner merytoryczny konferencji.
Trainers Team. Mimo kłopotów zdrowotnych Dorota Dańczak-Król reprezentująca Trainers Team świetnie wywiązała się z roli prowadzącej szkolenie, mającego na celu poprawienie działania zespołu. Informacje były skierowane zarówno do menedżerów zarządzających teamem jak i jego członków. Zajęcia prowadzono nierzadko w formie dyskusji. Jednym z jej tematów stanowiło zachowanie bohaterów w niecodziennej sytuacji na przykładzie fragmentu legendarnego filmu Pulp Fiction, który wyreżyserował Quentin Tarantino.
Trimble Transport&Logistics. Dostawca usług opartych na telematyce był jednym z partnerów konferencji. Krzysztof Pusłowski, z którym wywiad można przeczytać w najnowszym wydaniu Truck&Business Polska wraz z współpracownikami służył eksperckimi poradami nie tylko na temat swoich produktów, ale m.in. jak wybrać właściwy system, by spełniał wszystkie wymagania usługobiorcy.
Truck&Business Polska. Mamy nadzieję, że nie musimy szczegółowo przedstawiać… Organizator konferencji, znane i mamy nadzieję, że lubiane czasopismo dla menedżerów transportu.
Vox. Potrzeby zaprezentowali menedżerowie dwóch spółek. Spółka Profile Vox poszukuje partnerów na transport wykonywany różnym taborem – od solówek po naczepy 13,6, zestawy oraz Megi. Miesięcznie to około 400 przewozów z Czerwonaka k. Poznania – krajowych jak i zagranicznych. Spółka Meble Vox korzysta z usług przewoźników dysponujących w transporcie krajowym samochodami ciężarowymi wyposażonymi w windy samorozładowcze oraz wózki paletowe (zabudowa typu solo i naczepy).
Żabka. Właściciel największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod markami Żabka i Freshmarket. To nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu zapewnienie klientom wygody w dokonywaniu zakupów. Łącznie Żabka Polska posiada około 4900 placówek obsługiwanych z 5 centr logistycznych oraz 20 terminali przeładunkowych. Podczas Truck Forum jej przedstawiciele prezentowali zapotrzebowanie zakupowe i czekali na przewoźników na Sesji Handlowej.
Zimmerman Filipiak. – Ryzyko niewypłacalności kontrahentów jest wpisane w istotę działalności gospodarczej i w praktyce nie do wyeliminowania w 100 procentach. Można jednak zminimalizować groźbę wystąpienia takiej sytuacji, choćby przez określone klauzule umowne, ubezpieczenia należności, gwarancje bankowe, stosowanie faktoringu – mówił Piotr Zimmerman z kancelarii Zimmerman Filipiak.
ZSPD. Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych w Szczecinie – partner merytoryczny konferencji.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.