Trzy dni – osiem wyłączników tachografów. Przewoźnicy z Bułgarii, Rosji i Macedonii stosują coraz bardziej wymyślne rozwiązania
Kilku przewoźników z Bułgarii, dwóch z Macedonii i jeden z Rosji. Co ich łączy? Inspektorzy z Lublina wykryli w ich ciężarówkach zaskakująco zaawansowane wyłączniki tachografów. Wystarczyły trzy dni, aby uzbierać kolekcję ośmiu takich urządzeń. Co ciekawe zostały one przeoczone podczas wcześniejszych kontroli w innych krajach.
Poniżej komunikat WITD Lublin:
Pracowity weekend (2-3 czerwca br.) mieli inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie. W toku prowadzonych działań kontrolnych tylko w ciągu dwóch dni zostało ujawnionych pięć przypadków prowadzenia pojazdów wyposażonych w nielegalne wyłączniki tachografów. W czterech przypadkach dotyczyło to przewoźników bułgarskich, a w jednym przypadku przewoźnika rosyjskiego.
Szczególną uwagę zwróciło wysokie zaawansowanie technologiczne zastosowanych przeróbek, które z założenia miało uniemożliwić wykrycie niedozwolonych modyfikacji. Co więcej pojazdy były już wcześniej kontrolowane na drogach Europy jednak dotychczas służby kontrolne nie wykryły nieprawidłowości w tym zakresie.
Ale nie tylko w weekend trafiają się pojazdy z takimi naruszeniami. Już następnego dnia, w poniedziałek (4.06), podczas dokonywania kolejnych rutynowych kontroli wpadło trzech kolejnych przewoźników – tym razem dwóch z Macedonii i jeden z Bułgarii.
Skala stwierdzanych w tym zakresie nieprawidłowości musi robić wrażenie. Stosowanie tego typu urządzeń to bezpośrednie naruszenia zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ale także ewidentny przejaw naruszenia zasad konkurencyjności w transporcie.
Stwierdzenie podczas kontroli tego typu naruszeń to nie tylko grożąca przewoźnikowi i kierowcy kara pieniężna, ale także dodatkowe koszty przywrócenia instalacji tachografu do stanu zgodnego z prawem. Co więcej stwierdzenie podłączenia do tachografu niedozwolonego urządzenia to także jedno z najpoważniejszych naruszeń w transporcie drogowym skutkujące utratą przez przewoźnika tzw. dobrej reputacji, prowadzącej do cofnięcia licencji uprawniającej do wykonywania przewozów drogowych.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.