Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

UE chce wprowadzenia inteligentnych tachografów w pojazdach powyżej 2,4 tony

bus-ustawa-o-delegowaniu

Ostatnie dni rzuciły nowe światło na europejską ustawę o delegowaniu, która determinować będzie kształt europejskiego rynku transportowego oraz w ogromnej mierze wpłynie na pracę kierowców.

Jak już wiemy, Komisja Transportu chce wykluczyć transport międzynarodowy z przepisów o delegowaniu i skupić się na kabotażu, pojawił się też pomysł wprowadzenia nowych tachografów do używanych ciężarówek. I – uwaga – do małych pojazdów do 2,4 tony.

Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego ma pewne plany odnośnie do lekkich busików. Zdaniem urzędników unijnych przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy oraz kabotażu powinny mieć zastosowanie również w ich przypadku.

Oznacza to oczywiście m.in. obowiązek wprowadzenia inteligentnych tachografów we wszystkich pojazdach o DMC powyżej 2,4 tony. Prawdopodobnie stanie się to obowiązkowe do 2024 r.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0