Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Volvo Trucks przedstawia nowe systemy bezpieczeństwa: przeciwdziałąjące poślizgowi i ograniczające ryzyko wypadnięcia z drogi

volvo-1

Większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i lepsze warunki pracy kierowców. Tym właśnie kieruje się Volvo Trucks, wprowadzając na rynek nowe systemy wspomagające pracę kierowcy, oparte na Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo – rozwiązaniu, które zapewnia wyjątkową łatwość kierowania samochodem ciężarowym.

- Aktywny Układ Kierowniczy Volvo prawdziwie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków i urazów powodowanych wysiłkiem. Bazując na tym sukcesie, obecnie wprowadzamy nowe funkcje, dzięki którym jeszcze bardziej wzrośnie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wszystko to ma związek z naszą wizją zera wypadków z udziałem samochodów ciężarowych Volvo. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach naszego programu badawczego – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

Poprzez integrację Aktywnego Układu Kierowniczego z systemami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo Volvo Trucks opracowało dwa nowe systemy bezpieczeństwa, których zadaniem jest zapobieganie wypadkom: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności oraz Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu.

volvo-2

Przeciwdziałanie poślizgowi zanim do niego dojdzie 

- Wyobraź sobie, że jedziesz po mokrej, śliskiej drodze i nagle czujesz, że tylne koła samochodu zaczynają tracić przyczepność. W tej sytuacji, zanim dojdzie do pełnego poślizgu, delikatnie kontrujesz kierownicą, aż zagrożenie minie. I dokładnie tak samo działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności. Cała różnica polega na tym, że układ ten jest w stanie wykryć niebezpieczeństwo i pomóc ustabilizować pojazd, zanim w ogóle poczujesz, że coś jest nie tak – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.

Ograniczenie ryzyka wypadnięcia z drogi lub niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu

Kolejna innowacja: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu, wspomaga kierowcę w sytuacji, gdy wykryte zostaną oznaki przesuwania się pojazdu w kierunku linii ograniczających pas ruchu. Poprzez wymuszenie delikatnego skrętu koła kierownicy w odpowiednią stronę i aktywowanie łagodnych wibracji w kole kierownicy system ostrzega kierowcę i pomaga mu powrócić na właściwy tor jazdy.

Regulacja oporu na kole kierownicy, zależnie od indywidualnych preferencji

Oprócz dwóch nowych systemów wspomagających kierowcę, Volvo Trucks wprowadza także od dawna wyczekiwaną w pojazdach z Aktywnym Układem Kierowniczym funkcję indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy.

- Każdy kierowca inaczej odczuwa opór stawiany przez układ kierowniczy, który musi pokonać. Obecnie każdy z nich może dostosować siłę oporu odczuwalnego na kole kierownicy do swoich indywidualnych preferencji, tak aby jazda mogła być komfortowa, odprężająca i bezpieczna. To bardzo praktyczna funkcja, zwłaszcza w przypadku samochodów ciężarowych, których kierowcy często się zmieniają – mówi Carl Johan Almqvist.

volvo-3

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0