DHL rozpoczyna testy IVECO STRALIS na gaz ziemny
Dywizja Freight rozpoczyna testy IVECO Stralis NATURAL POWER 460 jako alternatywę do pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Pojazd zasilany gazem ziemnym wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Transport za pomocą Stralisa NATURAL POWER będzie realizowany na kilku trasach krajowych obok użytkowanych przez partnerów DHL Freight pojazdów napędzanych olejem napędowym.
Celem testu jest sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych Iveco Stralis NP460 oraz weryfikacja zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności DHL Freight.
Pojazd został przekazany firmie DHL na 3 tygodnie. W tym czasie samochód będzie realizował zlecenia na wyznaczonych trasach krajowych. Dzięki temu będzie można porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.
Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający m.in. funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.
Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.