Rozmowy o planach UE wobec transportu. Polski związek TLP przeciwstawia się przepisom
Zdaniem Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska transport drogowy powinien być wyłączony z przepisów o delegowaniu. Zgodzili się z tym pozostali eksperci grupy roboczej ds. transportu Business Europe. Założenia Pakietu Mobilności są krzywdzące dla branży. Nie do zaakceptowania jest m.in. wymóg obowiązkowych powrotów pojazdów i kierowców do kraju rejestracji firmy.
Poniżej komunikat TLP:
8 października TLP uczestniczyło w Brukseli w posiedzeniu grupy roboczej ds. transportu Business Europe. Rozmowy skupiły się na zmianach przepisów proponowanych w ramach tzw. Pakietu Mobilności. TLP oraz Business Europe podtrzymały swoje stanowisko, że transport drogowy powinien być w całości wyłączony z przepisów o delegowaniu pracowników.
- Propozycja Prezydencji austriackiej odnośnie Pakietu Mobilności jest nie do przyjęcia. Wprowadza dodatkowe, niezrozumiałe zapisy, powodujące jeszcze większe obciążenia administracyjne dla przedsiębiorców i utrudniałaby im prowadzenie działalności – powiedział Artur Kalisiak.
Podczas dyskusji nad Pakietem Mobilności 1 podkreślono, że ostatnia propozycja Prezydencji austriackiej nie zawiera zapisów korzystnych dla przewoźników. Nie można zgodzić się na włączenie do przepisów o delegowaniu przewozów cross-trade, jak również na obowiązkowe powroty pojazdów i kierowców do kraju rejestracji firmy. Kierowcy powinni mieć wybór, gdzie i jak chcą spędzać swój wolny czas. Proponowany, 14-dniowy okres karencji w przewozach kabotażowych jest kompletnie niezrozumiały i niemożliwy do zaakceptowania. Zwłaszcza, że jednocześnie przewidywane jest włączenie kabotażu w przepisy o delegowaniu od pierwszego dnia realizacji tego typu przewozów.
*
*
Z kolei Olivier Silla, Szef Departamentu Inwestycji Transportowych w Komisji Europejskiej poinformował o pracach prowadzonych w ramach Connecting Europe Facility (CEF) i sieci TEN-T. CEF to jeden z głównych instrumentów finansowych wykorzystywany do promocji i inwestycji w rozwój infrastruktury transportowej. W najbliższych latach 60% funduszy w ramach CEF zostanie wykorzystane na rozwój korytarzy sieci bazowej TEN-T, a 40% na modernizację istniejącej sieci TEN-T.
Uczestnicy spotkania zgodzili się, że jednym z głównych zagadnień w ramach prowadzonych działań Business Europe powinna być promocja i ochrona wspólnego rynku UE. Działania podejmowane przez niektóre kraje UE zmierzają bowiem w zupełnie innym kierunku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.