Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rozmowy o planach UE wobec transportu. Polski związek TLP przeciwstawia się przepisom

tlp-biznes

Zdaniem Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska transport drogowy powinien być wyłączony z przepisów o delegowaniu. Zgodzili się z tym pozostali eksperci grupy roboczej ds. transportu Business Europe. Założenia Pakietu Mobilności są krzywdzące dla branży. Nie do zaakceptowania jest m.in. wymóg obowiązkowych powrotów pojazdów i kierowców do kraju rejestracji firmy. 

Poniżej komunikat TLP

8 października TLP uczestniczyło w Brukseli w posiedzeniu grupy roboczej ds. transportu Business Europe. Rozmowy skupiły się na zmianach przepisów proponowanych w ramach tzw. Pakietu Mobilności. TLP oraz Business Europe podtrzymały swoje stanowisko, że transport drogowy powinien być w całości wyłączony z przepisów o delegowaniu pracowników.

- Propozycja Prezydencji austriackiej odnośnie Pakietu Mobilności jest nie do przyjęcia. Wprowadza dodatkowe, niezrozumiałe zapisy, powodujące jeszcze większe obciążenia administracyjne dla przedsiębiorców i utrudniałaby im prowadzenie działalności – powiedział Artur Kalisiak.

Podczas dyskusji nad Pakietem Mobilności 1 podkreślono, że ostatnia propozycja Prezydencji austriackiej nie zawiera zapisów korzystnych dla przewoźników. Nie można zgodzić się na włączenie do przepisów o delegowaniu przewozów cross-trade, jak również na obowiązkowe powroty pojazdów i kierowców do kraju rejestracji firmy. Kierowcy powinni mieć wybór, gdzie i jak chcą spędzać swój wolny czas. Proponowany, 14-dniowy okres karencji w przewozach kabotażowych jest kompletnie niezrozumiały i niemożliwy do zaakceptowania. Zwłaszcza, że jednocześnie przewidywane jest włączenie kabotażu w przepisy o delegowaniu od pierwszego dnia realizacji tego typu przewozów.

*

Obowiązkowy powrót do kraju, nie tylko kierowcy, ale i… ciężarówki? Wyjaśniamy pogłoski dot. Pakietu Mobilności

*

Z kolei Olivier Silla, Szef Departamentu Inwestycji Transportowych w Komisji Europejskiej poinformował o pracach prowadzonych w ramach Connecting Europe Facility (CEF) i sieci TEN-T. CEF to jeden z głównych instrumentów finansowych wykorzystywany do promocji i inwestycji w rozwój infrastruktury transportowej. W najbliższych latach 60% funduszy w ramach CEF zostanie wykorzystane na rozwój korytarzy sieci bazowej TEN-T, a 40% na modernizację istniejącej sieci TEN-T.

Uczestnicy spotkania zgodzili się, że jednym z głównych zagadnień w ramach prowadzonych działań Business Europe powinna być promocja i ochrona wspólnego rynku UE. Działania podejmowane przez niektóre kraje UE zmierzają bowiem w zupełnie innym kierunku.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0