IVECO Stralis NP 460 z kolejną nagrodą
W rok po zdobyciu tytułu „Low Carbon Truck of the Year” w Wielkiej Brytanii, Stralis NP 460 został uhonorowany kolejną ważną nagrodą. Pojazd zwyciężył w plebiscycie na „Sustainable Truck of the Year 2019” w kategorii ciągników siodłowych.
Nagroda sponsorowana przez czasopismo Vado e Torno współpracujące z Lifegate, została wręczona na międzynarodowej wystawie Ecomondo 2018 targów ekologii i energii odnawialnej oraz zrównoważonego rozwoju. To już trzecia edycja nagrody przyznawanej za najważniejsze innowacje w ekologicznym transporcie. Jej sponsorem jest czasopismo Vado e Torno współpracujące z Politechniką w Mediolanie. Tym razem nagrodę otrzymała firma IVECO, za jak dotąd najbardziej przyjazny dla środowiska pojazd ciężarowy, w uznaniu jego parametrów technicznych, osiągów i zastosowanych technologii.
Maurizio Cervetto, redaktor naczelny czasopisma Vado e Torno, wręczył nagrodę Fabio Pellegrinellemu, który od niedawna kieruje działem rozwoju w segmencie ciężkich pojazdów z napędem gazowym w regionie EMEA. Przedstawiciel organizatora plebiscytu tak skomentował zwycięstwo Stralisa NP 460: „Jako większy brat Stralisa NP 400, ten pojazd nie tylko oferuje osiągi pozwalające zastąpić mu samochód z silnikiem Diesla w każdym zadaniu transportowym, ale także podnosi poprzeczkę pod względem komfortu, bezpieczeństwa i zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju”.
Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: „Jesteśmy dumni z tej prestiżowej nagrody, którą otrzymujemy w bardzo ważnym okresie dla napędów alternatywnych. Kilka tygodni temu niemiecki parlament zatwierdził zwolnienie samochodów ciężarowych napędzanych CNG i LNG z opłat drogowych. Strategia, która do bardzo niedawna uchodziła za „wizjonerską”, teraz staje się rzeczywistością. Społeczeństwa i świat idą do przodu, tworząc nową wizję transportu – nie jako źródła zanieczyszczeń, lecz jako sektora, który może być postrzegany z perspektywy zrównoważonego korzystania ze środowiska. Tę wizję można urzeczywistnić poprzez gospodarkę o obiegu zamkniętym, opartą na biometanie, w której energia jest wytwarzana z opadów organicznych lub rolnych. W takich warunkach nasz Stralis NP 460 – który w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii otrzymał tytuł „Low Carbon Truck of the Year” – będzie niekwestionowanym liderem trwającego już procesu transformacji energetycznej. Po raz kolejny potwierdza on tezę, że gaz to najskuteczniejsza odpowiedź na konieczność ograniczania wpływu transportu długodystansowego na środowisko”.
Stralis NP 460 jest wyposażony w silnik Cursor 13 NP, opracowany pod kątem sprawnej realizacji najtrudniejszych zadań transportowych. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są chronione dwoma patentami. Pierwszy z nich dotyczy systemu kontroli spalania stukowego, który umożliwia poprawę osiągów przy maksymalnej kompatybilności paliwowej oraz chroni silnik i trójfunkcyjny katalizator przed skutkami tzw. wypadania zapłonów. Drugi patent dotyczy systemu aktywnej kontroli przepływu powietrza czyli nowej logiki sterowania składem mieszanki paliwowo-powietrznej w trakcie zmiany biegów.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.