Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Czescy policjanci byli zszokowani stanem polskiej ciężarówki, a nasi inspektorzy mają to na co dzień…

dav

W mediach pojawiła się informacja o szokującym stanie technicznym polskiej ciężarówki zatrzymanej w Czechach. Ponoć Czescy policjanci nie mogli uwierzyć w to, co zobaczyli. Jak się jednak okazuje, uwierzyć trzeba i niestety należy mieć także świadomość, iż z całą pewnością nie był to jednostkowy przypadek. Dowodem może być kontrola białej Scanii przeprowadzona przez podkarpackich krokodylków.

W środę 16 stycznia br. inspektorzy z krośnieńskiego oddziału WITD w Rzeszowie w miejscowości Lipowica przy drodze krajowej nr 19, prowadzili działania kontrolne, podczas których do rutynowej kontroli zatrzymali zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika, który realizował międzynarodowy transport drogowy na trasie ze Słowacji do Polski.

W trakcie kontroli stanu technicznego naczepy okazało się, że na trzeciej osi po stronie lewej brak jest zacisków oraz klocków hamulcowych. Jednocześnie stwierdzono poważne uszkodzenie tarczy hamulcowej. Dodatkowo inspektorzy usterkowali znaczne uszkodzenie opony na pierwszej osi naczepy po prawej stronie w stopniu powodującym zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Jak podały media, kontrola przeprowadzona przez Czeskich policjantów zakończyła się wszczęciem postępowania administracyjnego wobec 33-letniego polskiego kierowcy. Grozi mu zakaz prowadzenia pojazdów i do 10 tys. koron grzywny (prawie 1700 zł). Dodatkowo kierowca musiał zapłacić 6 tys. koron (ok. 1000 zł) kaucji. Wynik kontroli przeprowadzonej przez podkarpackich inspektorów, de facto zbliżonej w swej istocie do tej ujawnionej u naszych południowych sąsiadów, jeśli chodzi o stwierdzone nieprawidłowości – w zasadzie mógł być tylko jeden, zatrzymany dowód rejestracyjny kontrolowanego pojazdu i nie dopuszczenie go do dalszej jazdy. W stosunku zaś do przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą w kwocie 2000 zł.

Tak swoją drogą zastanawiające jest to, czy kierowcy w obydwu tych przypadkach mieli świadomość ograniczonej skuteczności niekompletnego i wadliwego układu hamulcowego oraz stanu ogumienia podczas ewentualnego gwałtownego hamowania spowodowanego zaistniałą nagłą sytuacją na drodze, o którą nie trudno szczególnie w aktualnych warunkach pogodowych? Ale jeszcze bardziej przykrym wydaje się fakt, iż na przestrzeni dwóch dni odnotowano niemal identyczne przypadki i co gorsza obydwa dotyczą polskich pojazdów!

dav

dav

Źródło: WITD w Rzeszowie

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0