Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Ładowarki do aut elektrycznych i carsharing – w tym kierunku chcą się rozwijać stacje benzynowe

bp-dodo-foto

BP, marka, która zarządza siecią ponad 550 stacji paliw w całej Polsce, zamierza rozszerzyć ofertę m.in. o usługi cyfrowe i ładowanie aut elektrycznych. Zmiany dotyczące mobilności, a więc pojazdy ekologiczne, autonomiczne i carsharing, będą w najbliższych latach kluczowe dla rozwoju BP.

Sieć BP od pewnego czasu sukcesywnie poszerza swoją ofertę pozapaliwową i wprowadza na swoich stacjach dodatkowe usługi. Jako pierwsza weszła dekadę temu na rynek z gastronomiczno-kawiarnianym brandem Wild Bean Café, który oferuje restauracyjne menu i świeżo mieloną kawę. Marka liczy już ponad czterysta kawiarni w całej Polsce – więcej niż restauracja McDonald’s. BP rozwija też własny format sklepów typu convenience z kompleksową ofertą dla klientów, którzy chcą szybko zrobić codzienne zakupy przy okazji tankowania samochodu. Ich asortyment stale rośnie, obejmując kilka tysięcy produktów, w tym np. zdrową żywność, bezglutenowe przekąski, napoje czy szybkie dania na wynos.

– W przyszłości chcielibyśmy przedstawić partnerom oferty usług cyfrowych i ładowania pojazdów elektrycznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Alex Jensen, VP Retail Europe and Global Marketing, BP..

Rok temu BP rozpoczęło współpracę z amerykańską firmą FreeWire Technologies, która produkuje mobilne systemy do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, to odpowiedź na pojawiające się wymagania z zakresu mobilności. Wraz z rosnącym popytem na auta elektryczne usługa ich ładowania będzie stanowiła coraz ważniejszą część działalności stacji paliw. Szacunki koncernu mówią o wzroście liczby pojazdów elektrycznych na świecie do 100 mln w perspektywie 2035 roku (6 proc. floty).

Ostatnio BP Ventures, oddział BP zajmujący się inwestycjami, ulokował kapitał w chińskiej spółce PowerShare, liderze w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania do ładowania pojazdów elektrycznych. PowerShare stworzył platformę online łączącą kierowców pojazdów elektrycznych, operatorów stacji ładowania oraz dostawców energii, upraszczając proces ładowania pojazdów od momentu wyszukania stacji po zapłatę za pobraną energię. Działający w chmurze system PowerShare umożliwia również dostawcom energii optymalizację działalności poprzez stałe monitorowanie i utrzymywanie równowagi pomiędzy zapotrzebowaniem na energię ze strony pojazdów a możliwościami sieci.

– W Polsce operatorzy ładowarek natrafiają na problemy z infrastrukturą energetyczną i przepustowością instalacji. Dlatego przygotowanie naszego rynku do intensywnego rozwoju elektromobilności będzie wymagało jeszcze trochę czasu – podkreślają przedstawiciele BP. – W najbliższym czasie planujemy uruchomienie kilku pilotażowych lokalizacji.

BP koncentruje się także na innych trendach związanych ze zmianami w mobilności, a więc np. na carsharingu. W 2018 roku koncern zainwestował w wynajem aut na minuty w Poznaniu oraz w projekt wypożyczalni aut Sixt DriveSmart by BP.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0