Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Bariery linowe nawet na drogach o jednym pasie w każdą stronę? Nowy pomysł GDDKiA

bariery-linowe

Jaki pomysł na bezpieczeństwo na drogach ma GDDKiA? Bariery linowe między jezdniami, również na drogach po jednym pasie w każdą stronę.

Jak podkreśla redakcja portalu Forsal.pl, liny powstrzymają kierowców przed zjechaniem na przeciwległy pas ruchu. To dobry pomysł, żeby przeciwdziałać niebezpiecznej jeździe nietrzeźwych kierujących czy wyprzedzających „na trzeciego”. Z drugiej strony bariery uniemożliwią wyprzedzanie na całym odcinku drogi – w przypadku, gdy pasem będzie poruszać się np. ciągnik, za pojazdem ustawi się cały sznur pojazdów.

GDDKiA testuje bariery linowe na 6-kilometrowym odcinku DK10 między Szczecinem a Stargardem Szczecińskim i już myśli nad kolejnymi trasami, gdzie takie zabezpieczenia się przydadzą. Dokładna lista lokalizacji nie została jeszcze ogłoszona, ale jak dowiedziała się redakcja Forsal.pl, była na niej droga w Bieszczadach w rejonie miejscowości Wyżne, którą jednak wykreślono, aby nie blokować zjazdów do posesji.

Jako podstawowy argument inwestowania w bariery linowe GDDKiA podaje poprawę bezpieczeństwa i warunków jazdy, powołując się przede wszystkim na statystyki w krajach skandynawskich. Tam jednak drogi z jednym pasem w danym kierunku są raczej niespotykane, najczęstszy model to co najmniej 2 + 1. Na odcinku DK10, w przypadku obwodnicy Kobylanki, Morzyczyny i Zieleniewa, postanowiono nie czekać na fundusze na realizację drugiego pasa jezdni w jedną stronę (byłaby to droga 2 + 1), tylko od razu zbudowano zabezpieczenia. – Zastosowaliśmy rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego – mówi Forsal.pl Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. Według podanych przez niego danych, od 2007 r. zginęło tu 14 osób, a 43 zostały ranne (w większości w zderzeniach czołowych).

Problemem przy tego rodzaju trasach może okazać się też np. awaria ciężarówki. Czy uważacie, że bariery linowe to dobry pomysł?

Na podstawie: Forsal.pl

Komentarze

Big Stach 2015-04-05 17:51

Dla samochodów może to i dobre zabezpieczenie , ale wyobraźmy sobie kierowcę motocykla lub skutera , który w wyniku jakiegoś zdarzenia , np. poślizgu wpada na takie liny . Kompletny brak wyobraźni . W Skandynawii jest jeden motocykl na tysiąc mieszkańców , a sezon trwa 3 miesiące . Im bardziej na południe jednośladów jest więcej i dbanie o ich bezpieczeństwo też powinno być brane pod uwagę . Z motocyklowym pozdrowieniem . LwG.


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Transport drogowy

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0