Policja ma nowe legitymacje służbowe
Z początkiem roku wprowadzone zostały nowe legitymacje służbowe policjantów. Co się zmieniło? Podniesiono m.in. poziom zabezpieczeń.
Nowe dokumenty posiadają więcej zabezpieczeń – ma to na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa dokumentów. Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. „Stare” dokumenty straciły ważność 31 grudnia 2014 r.
Nowe legitymacje zachowają wcześniej obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od poprzednich dokumentów nowe legitymacje zawierają nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę.
W przypadku gdy:
- policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej policji, komendy miejskiej policji lub komendy rejonowej policji, na obszarze działania której znajduje się komisariat;
- policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym to na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny;
- policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na obszarze działania, której znajduje się ośrodek szkolenia.
Dzięki wprowadzonym zmianom możliwa będzie bardziej precyzyjna identyfikacja funkcjonariusza. Zmniejszy to ryzyko oszustw.
Szacuje się, że jednostkowy koszt wydania nowych legitymacji służbowych wyniesie 22 zł.
Opisane zmiany przewiduje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych zmieniające rozporządzenie w sprawie legitymacji służbowych policjantów.
Na podstawie: policja.pl
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.