Gigantyczny element generatora dotarł z Japonii do Warszawy
Stojan generatora to element o wadze 306 ton! Jego transport z Japonii do Warszawy wymagała więc długiego planowania i ogromnej precyzji. Do jego przewiezienia wynajęto m.in. specjalny wagon kolejowy o udźwigu do 500 ton.
Dostawą stojana generatora dla nowego projektu budowy bloku gazowo-parowego PGNIG TERMIKA EC Żerań zajęła się firma ESA logistika, należąca do grupy kapitałowej Hitachi Transport System.
Element Stojan generatora opuścił fabrykę Mitsubishi Hitachi Power Systems Ltd. w Japonii i do portu w Gdyni dopłynął pod koniec listopada. Jego produkcja trwała ponad rok, a sama podróż morska z Japonii do Polski zajęła niemal dwa miesiące.
Stojan generatora to ładunek o wadze 306 ton z nadkrytycznymi wymiarami przekraczającymi parametry skrajni kolejowej. Razem z innymi ważnymi elementami konstrukcyjnymi (wirnik i turbina), stanowi jeden z kluczowych komponentów bloku o mocy 490MW w Elektrociepłowni PGNIN TERMIKA Żerań.
Hitachi Transport System, przy współpracy z polską spółką-córką ESA logistika, odpowiadał za transport wszystkich części generatora i turbiny, w związku z czym musiał nie tylko uzyskać liczne zezwolenia na transporty drogowe, ale także wiele innych specjalnych pozwoleń ze względu na przewóz ponadgabarytowego ładunku. Wyjątkowo na potrzeby transportu stojana generatora wynajęty został 32-osiowy specjalistyczny wagon kolejowy typu dziobowego, który umożliwia przewóz ładunków ważących do 500 ton.
– (…) Przygotowanie systemu procedur bezpieczeństwa stanowiło dla nas priorytet. Bardzo dużo uwagi poświęciliśmy także kalendarzowi dostaw i zorganizowaniu go w taki sposób, by wyeliminować jakiekolwiek ryzyko opóźnień czasowych – komentuje Damian Popek, Business Unit Manager Działu Special Transport w ESA logistika, firmie reprezentującej Hitachi Transport System na rynku środkowo-wschodniej Europy.
Po zabezpieczeniu ładunku między dwoma ramionami specjalistycznego wagonu dziobowego stojan generatora zgodnie z planem rozpoczął podróż koleją z portu w Gdyni i dotarł na stację „Warszawa Praga” 11 grudnia 2018. Następnie skład kolejowy został skierowany na teren Elektrowni Żerań, gdzie w wyznaczonym punkcie przeładunkowym stojan generatora został przemieszczony na wieloosiową samobieżną naczepę modułową za pomocą podnośników hydraulicznych oraz przy użyciu systemu belek ślizgowych w celu dalszego transportu na miejsce finalnego podnoszenia i montażu.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.