GEFCO testuje ciężarówkę na gaz ziemny. Czy IVECO Stralis sprawdzi się w dostawach?
GEFCO Polska sprawdza, jak na drogach wypada ciężarówka IVECO Stralis napędzana gazem ziemnym. Możliwe, że w przyszłości na stałych trasach firmy pojawi się więcej takich pojazdów z napędem altenratywnym.
GEFCO Polska rozpoczęło testy ciężarówki IVECO Stralis Natural Power o mocy 460 KM, zasilanej wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Zainteresowanie firmy pojazdami niskoemisyjnymi wynika z globalnej strategii Grupy GEFCO. Firma chętnie testuje nowe, dostępne rozwiązania na rzecz czystszego transportu. Priorytetem jest oczywiście obniżenie emisji. GEFCO już drugi rok z rzędu uzyskało 2% ograniczenie emisji dwutlenku węgla w transporcie.
Ciężarówka IVECO z silnikiem gazowym jest testowana w ramach dostaw na produkcję dla dużego klienta GEFCO z branży motoryzacyjnej.
Podczas testów zespół GEFCO na bieżąco i bardzo dokładnie śledzi codzienną eksploatację pojazdu. Jest to możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom telematycznym na wyposażeniu pojazdu. Przez najbliższe 3 tygodnie pojazd będzie jeździć na krótkim wahadle liczącym około 40 km pomiędzy fabryką dostawcy elementów karoseryjnych a montownią nowych samochodów. Jeżeli testy nowej ciężarówki zakończą się pomyślnie, GEFCO Polska i współpracujący z firmą przewoźnicy są otwarci na sukcesywne wprowadzanie na trasy ciężarówek LNG.
„Odpowiedzialność za wpływ logistyki na środowisko spoczywa na każdym uczestniku łańcucha dostaw. Dlatego z dużym zainteresowaniem śledzimy rozwój pojazdów nisko i bezemisyjnych. Zgodnie z przyjętym przez Unię Europejską planem, do 2030 roku producenci pojazdów ciężarowych będą musieli obniżyć emisję dwutlenku węgla o kolejne 30%. Wynikające z tego korzyści dla środowiska są oczywiste. Obecnie, poza zwiększaniem udziału pojazdów Euro VI, jesteśmy żywo zainteresowani alternatywnymi rozwiązaniami. Wśród nich są ciężarówki zasilane gazem ziemnym” – mówi Rafał Krajewski, Dyrektor Generalny GEFCO Polska.
Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać nawet 1600 kilometrów na jednym tankowaniu.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.