Komisarz ds. transportu uspokaja: będzie można stosować odstępstwa, więc Brexit nie doprowadzi do zatorów
Losy Brexitu przypominają scenariusz filmu sensacyjnego z wieloma zwrotami akcji. Pośrodku tej akcji chcąc nie chcąc znalazły się firmy transportowe oraz kierowcy, którzy każdego dnia przewożą towary na Wyspy Brytyjskie.
W przypadku przywrócenia kontroli na granicy istnieje poważne zagrożenie powstania zatorów, co potwierdza Komisja Europejska w odpowiedzi na pismo TLP.
W piśmie (link) Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska zwrócił Komisji uwagę na fakt, że stojący w wielogodzinnych kolejkach kierowcy są narażeni na kary związane z naruszeniem przepisów o czasie jazdy i odpoczynku.
W odpowiedzi na apel komisarz Bulc pisze: „(…) by zapobiec negatywnym skutkom potencjalnych utrudnień w przewozach pomiędzy krajami UE a Zjednoczonym Królestwem, Komisja Europejska zaproponowała, a Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej zatwierdziły 25 marca 2019 Rozporządzenie (UE) 2019\501 zawierające przepisy przejściowe dla sektora przewozów międzynarodowych. Rozporządzenie to zapewnia kontynuowanie podstawowych usług transportowych do końca grudnia 2019”.
Ponadto komisarz Bulc podkreśla, że państwa członkowskie mogą wprowadzić tymczasowe odstąpienie stosowania Rozporządzenia 561/2006, jeśli nie będzie pociągało to pogorszenia warunków pracy kierowców.
Odpowiedź komisarz Bulc dostępna jest pod TYM linkiem.
Źródło: TLP, oprac.: Redakcja
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.