Jako jedna z pierwszych firm w Polsce chcą stworzyć flotę w pełni bazującą na pojazdach na LNG
Pierwsza partia 10-ciu ciągników Scania R 410 napędzanych gazem ziemnym do transportu długodystansowego została wydana właścicielom firmy ELMEX Logistics Group Sp. z o.o. w lutym br. Kontrakt zawarto po udanych testach w ramach programu Scania „Zawsze na czele”.
– Postanowiliśmy, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, stworzyć flotę w pełni bazującą na pojazdach przyjaznych dla środowiska, napędzanych LNG. Docelowo będzie to kilkadziesiąt pojazdów. W naszych działaniach myślimy o przyszłości, skutecznie łącząc innowacyjność oraz ciągły rozwój z ochroną środowiska – komentuje Adam Gałka, dyrektor generalny Elmex Logistics Group Sp. z o.o.
To pierwsze tak duże zamówienie na pojazdy Scania napędzane LNG w tym roku. Rozwiązania zastosowane w ciągnikach pozwalają na maksymalne wykorzystanie możliwości pojazdu i uzupełniających ich usług. Pojazdy wyposażono w retarder, skrzynię biegów Scania Opticruise oraz aktywny tempomat. Ponadto, w kabinach zamontowano fotele premium, aby zapewnić kierowcom jak najbardziej komfortowe warunki pracy.
Firma Elmex działa na rynku TSL od ponad 20 lat i świadczy usługi z zakresu transportu i logistyki w branży automotive i e-commerce. Pojazdy marki Scania dominują we flocie firmy.
Zrównoważone rozwiązania transportowe
Wykorzystanie LNG jako paliwa w pojazdach Scania pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Co więcej, emisja toksycznych tlenków azotu jest o ponad 90 proc. niższa w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem. Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji sadzy oraz ograniczenie emisji tlenków azotu. Kwestie te są ważne dla firm, którym zależy na stosowaniu „zielonych rozwiązań transportowych” w prowadzonym przez siebie biznesie.
– Przedsiębiorstwa zajmujące się transportem stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich flot do oczekiwań związanych z ograniczaniem emisyjności transportu. Rośnie powszechna świadomość ekologiczna, oczekują też tego ich klienci. W ofercie Scania znajdują się silniki zasilane uwodornionym olejem roślinnym (HVO), biogazem i gazem (zarówno CNG, jak i LNG), bioetanolem i biodieslem. W Scania oferujemy te rozwiązania od wielu lat, jako produkty seryjne, sprawdzone w codziennej eksploatacji. Nasze produkty są też wspierane przez dodatkowe, kompleksowe usługi, dzięki którym korzyści środowiskowe i ekonomiczne dla klienta, mogą być jeszcze większe – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.