ITD kontrolowała busy…
8,3 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył pojazd przewożący betonowe krawężniki. Niewłaściwy tonaż miał też bus z ładunkiem blachy. Oprócz tego inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego ujawnili, że samochód ten ma zatrzymany dowód rejestracyjny i jest niesprawny technicznie.
W czwartkowy poranek (23 kwietnia) inspektorzy ITD patrolując ulice Radomia zwracali szczególną uwagę na tonaż ciężarówek i busów oraz zabezpieczenie przewożonych ładunków. Większość ze skontrolowanych pojazdów nie było przeciążonych. Niechlubnym rekordzistą tego dnia był kierowca busa, którym przewoził betonowe krawężniki. Samochód zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył z ładunkiem aż 8,3 tony. Za stwierdzone wykroczenie został ukarany mandatem. Mógł odjechać z miejsca kontroli po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne auto.
Niewłaściwy tonaż miała również trzyosiowa wywrotka z podsypką. Samochód o DMC do 26 ton ważył z ładunkiem 27,1 tony. Spowodowało to przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu o prawie tonę. W tym przypadku wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Grozi mu 500 złotych kary. 4,3 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył także bus przewożący blachę. W trakcie kontroli dokumentów inspektorzy ITD ustalili, że samochód nie powinien w ogóle wyjechać na ulicę. Pojazd nie miał ważnego przeglądu technicznego od połowy lipca 2019 roku, za co w sierpniu jego dowód rejestracyjny zatrzymał patrol policji. Kontrola stanu technicznego wykazała, że tarcza hamulcowa przy jednym z kół jest nadmiernie zużyta. Inspektorzy ITD ukarali kierowcę mandatem i wydali zakaz dalszej jazdy.
Oprócz tego inspektorzy zatrzymali tego dnia na radomskich ulicach kilka wywrotek, których kierowcy nie zabezpieczyli ładunku sypkiego plandeką.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.