Pierwszy elektrycznego furgonu do transportu pieniędzy na bazie MAN eTGE
Firma ochroniarska od kilku tygodni testuje pierwszy na świecie opancerzony furgon do transportu pieniędzy z napędem elektrycznym. Jak MAN eTGE sprawdza się w takim zastosowaniu?
Pojazd został na początku sierpnia przekazany firmie Prosegur, działającej na rynku ochrony. Elektryczny MAN eTGE, w którym zabudowę furgonową do transportu pieniędzy wykonała firma STOOF, będzie testowany w firmie Prosegur w ramach transportu przedmiotów wartościowych.
Aspekt ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju również w logistyce odgrywa istotną rolę jako element decydujący o przyszłości firmy. Najlepiej świadczy o tym fakt, że pojazd MAN eTGE ze specjalnym opancerzeniem wykonanym przez producenta zabudów STOOF został na początku sierpnia przekazany na terenie zakładu Borkheide pod Poczdamem firmie Prosegur zajmującej się logistyką transportu pieniędzy i przedmiotów wartościowych. Nowy członek floty pojazdów Prosegur jest pierwszym na świecie opancerzonym fur-gonem do transportu pieniędzy z napędem elektrycznym. „Nasz koncern, który każdego roku na wszystkich drogach przewozi około 550 miliardów euro, przykłada bardzo dużą wagę do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i przejęcia odpowiedzialności także za zrównoważony rozwój” – mówi Jochen Werne, Chief Development Officer w Prosegur Deutschland.
Furgon MAN TGE 3.140 E, który w firmie Prosegur będzie teraz w rejonie Poczdamu realizował zadania transportowe, został przez firmę STOOF International wyposażony w opancerzenie klasy FB3. Wyzwanie dla wykonawcy zabudowy stanowiła konieczność zastosowania wyjątkowo lekkich materiałów o tej samej klasie wytrzymałościowej. W transporterze elektrycznym mogą jechać maksymalnie 3 osoby. Jego masa własna wraz z opancerzeniem wynosi ponad 3.150 kg.
Prosegur obsługuje w Niemczech prawie 900 pojazdów do realizacji transportów międzyregionalnych oraz na terenie miast, gdzie pojazdy pokonują krótkie trasy – z reguły około 60 do 70 kilometrów dziennie. W tym przypadku eTGE o zasięgu w ruchu miejskim wynoszącym od 120 do 130 kilometrów (115 km według aktualnego cyklu WLTP) doskonale nadaje się do realizacji tego zadania. W transporcie pieniędzy na terenie miasta znaczenie ma też bogate wyposażenie MAN eTGE. Jest on wyposażony seryjnie w czujniki parkowania uwzględniające także boki pojazdu, kamerę do jazdy wstecz, tempomat, system obserwacji otoczenia z funkcją hamowania awaryjnego w miastach, system wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) i reflektory LED.
Obecnie Prosegur eksploatuje nowy pojazd elektryczny w trybie testowym. Wyzwaniem przy realizacji rutynowych zadań będzie zapewnienie odpowiedniego obciążenia użytkowego. Opancerzenie niezbędne w pojazdach transportujących pieniądze i wartościowe przedmioty zmniejsza dopuszczalną masę ładunku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.