Powstaje pierwszy radar do obrazowania 4D dedykowany branży autonomicznych pojazdów
To będzie pierwszy w branży motoryzacyjnej dedykowany produkcji seryjnej radar obrazowania 4D. Pracują nad nim firmy Xilinx i Continental. Utoruje to drogę do systemów autonomicznej jazdy poziomu 5.
Radar obrazujący 4D określa m.in. położenie obiektów w zasięgu pojazdu autonomicznego, ich azymut, ciężar oraz względną prędkość, dzięki czemu może dostarczyć szczegółowych informacji o środowisku jazdy, których nie dostarczały wcześniejsze systemy – rejestrowały one tylko prędkość i azymut. Powstałe rozwiązanie to wysokiej klasy radar obrazowania 4D dalekiego zasięgu o wysokiej rozdzielczości i 300-metrowym zasięgu. Jego szerokie pole widzenia ± 60 ° umożliwia tworzenie wielu „hipotez” zdarzeń na drodze, co ma kluczowe znaczenie dla zarządzania złożonymi scenariuszami jazdy, takimi jak wykrywanie korków pod mostem. Ponadto wysoka rozdzielczość systemu ARS540 umożliwia wykrywanie potencjalnie niebezpiecznych obiektów na drodze oraz odpowiednie reagowanie.
Xilinx Automotive (XA) Zynq UltraScale + MPSoC to adaptowalna platforma, która pozwala radarowi obrazowania 4D firmy Continental na współpracę z wieloma różnymi platformami. Jak skomentował Cédric Malaquin, analityk technologii i rynku, RF Devices & Technology w Yole Développement (Yole): „Radar obrazujący 4D zapewnia większy zasięg, pole widzenia i percepcję i jest krytycznym czynnikiem, który umożliwia przejście z 2 do 5 poziomu oraz pomaga stworzyć bezpieczniejsze środowisko jazdy. Spodziewamy się, że początkowo radar obrazujący 4D będzie miał zastosowanie w luksusowych samochodach i autonomicznych taksówkach (…)”.
Redakcja na podstawie: Xilinx
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.