Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Unia usprawni zielone korytarze. Przekraczanie granic będzie jeszcze łatwiejsze

ue-covid

Pojazdy realizujące dostawy mają przekraczać granice wewnętrzne UE w czasie nie dłuższym niż kwadrans. Umożliwiają to tzw. zielone korytarze, o których utworzeniu Unia zadecydowała w marcu. Wczoraj Komisja Europejska opublikowała komunikat uaktualniający zasady funkcjonowania zielonych korytarzy.

Więcej w komunikacie TLP

Komisja Europejska wydała komunikat dot. uaktualnienia zielonych korytarzy (opublikowanych w marcu br: klik), aby podtrzymać płynność łańcuchów dostaw w UE podczas drugiej fali pandemii COVID-19.

Od marca br. stosowanie zielonych korytarzy przez państwa członkowskie UE pomaga w utrzymaniu płynnej dostawy towarów poprzez umożliwienie przekroczenia granicy państwowej wewnątrz UE nie dłużej niż w 15 minut. Wcześniej, np. 19 marca br. kolejka na granicy polsko-niemieckiej wynosiła między 20 a 50 km.

Niniejszy Komunikat określa środki, które będą nadal zabezpieczać swobodny przepływ towarów i pracowników sektora transportu pomiędzy państwami UE uwzględniając aspekty zdrowotne i gospodarcze. Komisja dostrzega bowiem istotę podtrzymania sprawnego funkcjonowania łańcuchów dostaw dla jednolitego rynku i tym samym gospodarki UE.

Cele określone w Komunikacie z marca 2020 r. pozostają w pełni aktualne. Jednak siedem miesięcy po ich pierwszym wprowadzeniu Komisja chce teraz wzmocnić niektóre zasady w oparciu o zdobyte doświadczenia i odpowiadając na konkluzje Rady z 23 października br. (https://data.consilium.europa.eu/…/ST-12060-2020…/pl/pdf) planuje przyjąć Plan Awaryjny, który będzie zawierał następujące aspekty:

  • Rewizja systemu Rozporządzenia Omnibus: klik;
  • Systematyczny przegląd prawodawstwa UE w celu uwzględnienia, w stosownych przypadkach przepisów dotyczących sytuacji kryzysowych;
  • Wskazówki dla państw członkowskich w celu zapewnienia minimalnego poziomu koordynacji;
  • Odstępstwa od przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku w transporcie drogowym;
  • Proponowanie kryteriów dotyczących minimalnych podstawowych zasad usług w dziedzinie transportu pasażerskiego.

*

Komisja zamierza przedstawić Plan Awaryjny wraz z wnioskami legislacyjnymi wymienionymi w niniejszym komunikacie w 2021 r. i oczekuje, na sprawną współpracę z Parlamentem Europejskim i Radą w tym zakresie.

Link do opublikowanego dokumentu: klik 

Źródło: Adam Dorywalski, stały przedstawiciel TLP przy UE

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0