Premiera autonomicznej ciężarówki z rekordem świata na zaporze Hoovera – Freightliner Inspiration Truck
W lipcu 2014 świat był świadkiem premiery pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki: Mercedes-Benz Future Truck 2025. Nie cały rok później zapora Hoovera stała się miejscem światowej premiery Freightlinera Inspiration Truck – pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach. Z tej okazji betonowa tama w Nevadzie poza spiętrzaniem wody i generowaniem energii dla Las Vegas oraz Kalifornii posłużyła jako największy w historii Ameryki Północnej ekran projekcyjny. Ta rekordowa projekcja – o jasności 1,17 mln lumenów – zapewniła Freightlinerowi wpis do Księgi Rekordów Guinnessa.
Freightliner
“Zapora Hoovera zapewnia idealne warunki dla tak ważnej premiery. Nie tylko została zbudowana głównie z pomocą ciężarówek, ale stała się też inspiracją – jak mało która budowla na świecie. Aby pokazać możliwości jazdy autonomicznej i ich znaczenie dla branży transportowej, byliśmy gotowi zrobić to, na co dotychczas nikt się nie zdobył” – powiedział dr Wolfgang Bernhard, Członek Zarząd Daimler AG, Daimler Trucks i Daimler Buses. „Ustanowiony przez Freightlinera rekord Guinnessa sprawia, że debiut Inspiration Truck zyska jeszcze większy rozgłos”.
Freightliner
Premiera innowacyjnej ciężarówki Freightliner Inspiration Truck miała stosowną oprawę – poprzedziła ją projekcja 30-minutowego filmu, wyświetlonego na zaporze Hoovera. Monumentalne tło zajmowało powierzchnię ponad 39 tys. m kw., czyli prawie 9 boisk piłkarskich lub 87 średniej wielkości ekranów kinowych IMAX. Do jego emisji wykorzystano 60 projektorów o łącznej mocy 26 000 watów. Zsynchronizowane urządzenia, ustawione w odległości 800 m od zapory, wygenerowały obraz o rozdzielczości 4592 x 2048 pikseli i rekordowej jasności – 1,17 mln lumenów, czyli porównywalnej z włączeniem ponad 1400 domowych żarówek o mocy 60 watów. To oficjalny światowy rekord wśród takich projekcji.
Freightliner
Wykorzystanie zapory Hoovera jako największego ekranu projekcyjnego w Ameryce Północnej było ogromnym przedsięwzięciem, poprzedzonym wieloma miesiącami przygotowań i instalacji sprzętu. Zastosowana tam technologia nigdy wcześniej nie została wykorzystana na podobną skalę, z równie wielkim ekranem projekcyjnym wymagającym tak jasnych źródeł światła. Projekcję zrealizowano dzięki stosunkowo nowej technice mapowania projekcji wideo, która przy pomocy oprogramowania do deformacji i maskowania obrazu pozwala dopasować go do ekranów o nieregularnych kształtach – właśnie takich jak zakrzywiona zapora Hoovera.
Źródło: Daimler
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.