Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Na drogi nie wyjedzie niemal 80 pojazdów w złym stanie technicznym. “Bezpieczna 3″, czyli działania ITD

witd-slask

ITD nie próżnuje. Kilka oddziałów skrzyknęło się i wspólnie przeprowadziło działania w ramach “Bezpiecznej 3″. Teraz na drogach na pewno będzie bezpieczniej: zatrzymano 78 dowodów rejestracyjnych i wystawiono 136 mandatów. O szczegółach “operacji” przeczytamy w poniższym komunikacie.

W dniu 25 czerwca 2015 r. Dolnośląski Inspektorat Transportu Drogowego przy udziale Zachodniopomorskiego oraz Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, Delegatury Pd. -Zach. Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, ponadto przy współpracy KMP w Jeleniej Górze, KMP w Legnicy, KPP w Polkowicach, KMP w Gorzowie, KMP i KWP w Szczecinie oraz PSG w Jeleniej Górze Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej, przeprowadził wzmożone działania kontrolne pod nazwą „Bezpieczna 3”.

Ich celem była poprawa bezpieczeństwa przewozów najmłodszych oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego, poprzez eliminowanie z ruchu niesprawnych pojazdów, kierowców naruszających przepisy dotyczące wykonywania przewozów drogowych oraz zwiększanie świadomości użytkowników dróg w dziedzinie bezpieczeństwa i ryzyka związanego z niebezpieczną jazdą i złym stanem technicznym pojazdów.

Szczególną uwagę kontrolujący skierowali na stan techniczny samochodów ciężarowych i autobusów, czas pracy kierowców, trzeźwość kierowców oraz stosowanie się do obowiązujących ograniczeń prędkości.

Działania kontrolne prowadzone były od godz. 5.00 do godz. 13.00, na 12 punktach kontrolnych wzdłuż drogi krajowej nr 3 od Szczecina aż do Jeleniej Góry. Prowadzono je statycznie i dynamicznie. Wykorzystywano pojazdy oznakowanie i nieoznakowane, w tym z fotorejestratorem, umożliwiającym kontrolę prędkości, motocykle oraz jedyną w Polsce, nowoczesną Mobilną Linię Diagnostyczną, umożliwiającą przeprowadzania takich samych czynności kontrolnych jak na stacji kontroli pojazdów.

W wyniku przeprowadzonych działań skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów rejestracyjnych. Najczęściej stwierdzane usterki techniczne to: niesprawne układy hamulcowe (nieszczelne pneumatyczne układy hamulcowe, niesprawne pomocnicze – postojowe układy hamulcowye, zbyt mała siła hamowania, duże różnice pomiędzy siłami hamowania prawej i lewej strony pojazdu), luzy na połączeniach sworzniowych układu kierowniczego, niesprawne oświetlenie, wycieki płynów eksploatacyjnych, pęknięte czołowe szyby pojazdu, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz opony o różnej rzeźbie bieżnika, upłynięcie terminu ważności badań technicznych.

Nałożono na kierowców 136 mandatów karnych, odebrano 1 prawo jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu. Wszczęto 8 postępowań administracyjnych wobec przedsiębiorców.

Na szczególną uwagę zasługuje kilka ciekawych przypadków. Jeden z kierowców w okresie 24 godzin od rozpoczęcia pracy, zamiast wymaganego odpoczynku minimum 9 godzinnego, odebrał zaledwie 3 godziny i 30 minut. Kolejny kierował ciężarówką bez karty kierowcy, na której powinien rejestrować swoje aktywności. Zatrzymany kierowca 40 tonowego pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne w cysternie był bardzo zdenerwowany, jak się okazało miał powód. Jadąc pojazdem korzystał z magnesu, po to aby nie rejestrować czasu jazdy, a w konsekwencji go wydłużyć. Następny pojazd, którym przewożono materiały wybuchowe, zamiast oznakowania odpowiednimi nalepkami wskazującymi na rodzaj zagrożenia i tablicami barwy pomarańczowej, miał tylko te ostatnie, mimo posiadania odpowiednich nalepek w pojeździe. Jak się okazało, kierowca miał swój cel, chciał ukryć, że przewozi materiał wybuchowy, ponieważ w pojeździe nie miał oryginału wymaganego dla pojazdu świadectw dopuszczenia. Dwa zatrzymane do kontroli „busy” o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, ważyły po około 5,5 t.
Zatrzymanym autobusem przewożącym dzieci szkolne wykonywano przewozy bez wymaganego zezwolenia, a kontrola stanu technicznego na MLD wykazała niesprawność hamulca pomocniczego. Prowadzone działania zwieńczyło zatrzymanie pojazdu typu BUS prowadzonego przez kierowcę pod wpływem alkoholu. Badanie alkotestem wykazało wynik pozytywny w ilości 0,5 ‰ alkoholu w wydychanym powietrzu. To tylko niektóre z ciekawych przypadków, które zostały ujawnione podczas prowadzonych działań.

Biorąc pod uwagę skalę stwierdzonych nieprawidłowości, podobne działania do opisanych będą powtarzane w przyszłości.

Źródło: WITD Dolny Śląsk; przygotował: Kierownik Oddziału w Legnicy Dariusz Filipów.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0