Nowy, elegancki i zwrotny Eurocargo od Iveco: wyznacza miejski rytm
IVECO istnieje już od 40 lat. I z tej właśnie okazji w świat wypuszcza nowy model Eurocargo, który wyznaczać ma miejski rytm. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, Eurocargo jest idealnym partnerem do realizacji miejskich projektów: pełen szacunku do ludzi i środowiska, a zarazem szczycący się innowacyjnymi funkcjami oraz nowoczesną stylistyką. Pojazd oferuje zarówno niskie zużycie paliwa, jak i doskonałą zwrotność oraz wszechstronność.
Zaledwie dwa lata po debiucie rynkowym wersji z silnikiem Euro VI IVECO wprowadził dalsze udoskonalenia do pojazdu, który wybrało już pół miliona klientów w Europie, Afryce, Azji Środkowej, Australii i Ameryce Łacińskiej. Nowy model wprowadza istotne innowacje w aspekcie silników, bezpieczeństwa, komfortu, redukcji kosztów i ekologiczności. Kontynuuje on również sukces modeli Stralis i Daily, które zdobyły odpowiednio tytuły Międzynarodowego samochodu ciężarowego roku 2013 i Międzynarodowego samochodu dostawczego roku 2015.
Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: „Nasz nowy Eurocargo to ciężarówka, którą lubi
miasto. Każdy znajdzie w niej coś, co doceni: miasta cenią ją za ekologię, właściciele lubią ją, gdyż jest wydajna i gwarantuje niskie TCO, kierowcom podoba się, że czują się w niej jak w biurze na kółkach, gdyż oferuje im wygodę, wielofunkcyjność, łatwość obsługi oraz ergonomię pracy”.
Nowy Eurocargo jest jedynym pojazdem średniej wielkości w swojej kategorii, który wyposażono w silnik EURO VI wykorzystujący wyłącznie technologię HI-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych DPF. HI-SCR jest jedynym systemem obróbki spalin, który nie zmienia procesu spalania, gdyż trafia do niego czyste powietrze zamiast mieszanki powietrza i zawróconych spalin.
Pojazdy średniej wielkości wykorzystywane są głównie do dystrybucji w mieście lub do świadczenia usług komunalnych. Z tego względu priorytetem IVECO było podniesienie osiągów i redukcja zużycia paliwa nowego Eurocargo. Dla modelu przewidziano gamę ośmiu silników, z których dwa to czterocylindrowe silniki Tector 5 o mocy 160 i 190 KM, dostosowane do warunków operacyjnych właściwych dla środowiska miejskiego. Dodatkowo, dzięki wdrożeniu nowej turbosprężarki oraz zwiększeniu stopnia sprężania zwiększono moment obrotowy przy prędkościach poniżej 1200 obr./min., Eurocargo jest w stanie reagować bardziej dynamicznie przy przyspieszaniu. W rezultacie uzyskuje się oszczędność paliwa sięgającą nawet 8%.
W przypadku tras długich i pozamiejskich Eurocargo oszczędza paliwo dzięki dwóm systemom:
- EcoSwitch, który wydłuża czas jazdy na szóstym biegu i ogranicza redukcję do czwartego biegu,
- oraz funkcji EcoRoll (dostępnej w wersjach z dwunastoma biegami) wykorzystującej siłę bezwładności pojazdu podczas zjazdu ze zbocza.
Ważnym aspektem odnowionej wersji Eurocargo jest także bezpieczeństwo: poza poduszką powietrzną i elementami sterowania umieszczonymi w kierownicy nowy Eurocargo jest wyposażony we wszystkie kluczowe układy wspomagania, takie jak: system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS), zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) i system regulujący prędkość jazdy (ACC). W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa i widoczności podczas jazdy pojazd wyposażono w standardzie w światła LED do jazdy dziennej (DRL). Lampy przednie typu Xenon dostępne są jako opcja.
Eurocargo nie tylko ma wiele nowych cech, ale też opiera się na zupełnie nowej koncepcji stylistycznej, odzwierciedlającej pionierskie rozwiązania zastosowane w Daily: nowe deflektory powietrza i nową osłonę chłodnicy, która wygląda niczym uśmiech wyłaniający się spod wielkiego, centralnie umieszczonego logo marki.
Kampania reklamowa promująca Eurocargo, której myśl przewodnia brzmi: „Wyznacza miejski rytm”, przedstawia pojazd jako centralny element scenerii miejskiej. „Nowy Eurocargo — powiedział Pierre Lahutte — jest idealnym partnerem w mieście: pełnym szacunku do ludzi i środowiska, oferującym istotną poprawę w aspektach stylistyki, bezpieczeństwa i funkcjonalności, a także zużywającym mniej paliwa i, w konsekwencji, emitującym mniej CO2″.
Źródło: Iveco, oprac.: Redakcja
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.