Czteroletnia dziewczynka testuje 18-tonowe Volvo
Nieprzewidywalne dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy o masie 18 ton. W najnowszym filmie Volvo Trucks, „Look who’s driving”, czteroletnia Sophie wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”.
Bohaterem najnowszego filmu Volvo Trucks z cyklu „Live Test” (‘Test na żywo’): “Look who’s driving”, jest czteroletnia Sophie, która drogą radiową steruje ważącym 18 ton Volvo FMX po placu budowy. W ostatnim roku model ten zyskał kilka nowych funkcji i test ma na celu pokazanie, ile pojazd może wytrzymać i jak łatwo radzi sobie w najbardziej wymagających warunkach.
– Żeby zaprezentować możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? – pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.
Przewrót o 360 stopni
W filmie, Sophie steruje samochodem ciężarowym po placu budowy, a to oznacza, że tor jazdy jest nie do przewidzenia. W końcu dochodzi do sytuacji, w której, na sypkim podłożu, próba pokonania stromego wzniesienia kończy się efektownym przekoziołkowaniem pojazdu.
– Test ponad wszelką wątpliwość demonstruje zdolność samochodu ciężarowego do radzenia sobie z najtrudniejszymi przeszkodami. Odbywa się to z pomocą szeregu rozwiązań, takich jak np. Automatyczny System Kontroli Trakcji, pozwalających sprawnie pokonywać nawet bardzo strome podjazdy i poruszać się po miękkim podłożu. Test potwierdza również ogólną wytrzymałość konstrukcji, w tym bezkonkurencyjnej, bezpiecznej kabiny, przedniego zderzaka z solidnymi narożnikami oraz wzmocnionej ramy pomocniczej – mówi Gunnar Eliasson, menedżer ds. wprowadzania produktów na rynek w Volvo Trucks.
Jak samochód ciężarowy radzi sobie w teście „Look who’s driving” można oglądać na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube:
W filmie przetestowane zostały następujące elementy i funkcje pojazdu:
- Automatyczny System Kontroli Trakcji – automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła, aktywowany w razie potrzeby. Rezultatem są lepsze własności trakcyjne, mniejsze zużycie eksploatacyjne i niższe zużycie paliwa.
- Wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka – sekcje zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowią naturalne przedłużenie ramy podwozia.
- Osłona dolna – chroni spód pojazdu przed uszkodzeniem, np. podczas jazdy po podłożach żwirowych lub kamienistych. Ma postać stalowej płyty o grubości 3 mm, wytrzymującej statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t.
- Prześwit w Volvo FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tarcze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
- Kabina – jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny skutecznie chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok.
- Wodoszczelność – Volvo FMX jest przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach, także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.