Europa nie czeka – nowe przepisy umożliwiające ciężarówkom zmniejszenie zużycia paliwa
Wedle decyzji przyjętej przez Hiszpańskie Ministerstwo Transportu na drogach pojawią się samochody ciężarowe z aerodynamicznymi elementami naczepy o długości do 75 cm. Do tej pory w Unii Europejskiej dozwolone było wykorzystywanie aerodynamicznych elementów zamontowanych na nowo wyprodukowanych ciągnikach do 50 cm. Nie ma wątpliwości, że za przykładem Hiszpanii już wkrótce pójdą inne państwa UE. Zastosowanie wymienionych rozwiązań przyczyni się do zmniejszenie zużycia paliwa.
Eksperci różnych krajów dywagują nad wydaniem pozwolenia na wykorzystywanie aerodynamicznych elementów – o długości nawet 120 cm. Mogłyby one zaoszczędzać około 5 procent paliwa. Wersja wybrana przez Hiszpanię zmniejsza koszty o około 3 proc. Jak się okazuje najbardziej efektywny sposób na zmniejszenie zużycia paliwa to jazda z dużą szybkością, jednak pozytywne wyniki można osiągnąć przy prędkości co najmniej 50 km/h. Wymienione komponenty pozwoliły na zmniejszenie worka próżniowego powstającego za naczepą oraz poprawienie właściwości aerodynamicznych ciężarówki.
Tego rodzaju elementy są zazwyczaj montowane na ciężarówce w czasie 45 minut i nie mają żadnego wpływu na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu, widoczność, ponadto nie zmniejszają potencjalnej przestrzeni ładunkowej, a także nie przeszkadzają przy załadunku i rozładunku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.