Wiózł źle zamocowany ładunek, jechał na wyłączniku
Niektórzy kierowcy wyjeżdżają w trasę z nastawieniem “a nuż się uda”. Tym razem się nie udało. Wątpliwości inspektorów wzbudził źle zamocowany ładunek. Sprawę przypieczętował wyłącznik tachografu.
Poniżej komunikat GITD:
W dniu 14 stycznia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie zatrzymali do kontroli pojazd ciężarowy. Pojazdem wykonywany był międzynarodowy transport drogowy rzeczy m.in. saletra amonowa (UN 2067) w ilości 24050 kg (48 elastycznych DPPL x 500 kg).
W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że przewożony ładunek nie został zabezpieczony przed zmianą położenia. W przedniej części naczepy cztery „big bagi” przemieściły się względem siebie doprowadzając do wybrzuszenia plandeki/firanki po prawej stronie pojazdu. Ponadto jedynie 12 z 48 „big bagów” zabezpieczono wykorzystując do tego celu pasy mocujące, które był uszkodzone.
W wyniku dalszych czynności kontrolnych inspektorzy stwierdzili w kontrolowanym pojeździe zainstalowany wyłącznik urządzenia rejestrującego czas pracy kierowcy. Zainstalowane urządzenie po ustawieniu odpowiedniej kombinacji przełączników w kabinie kierowcy i naciśnięciu przycisku na pilocie powodowało odłączenie tachografu. Kierowca wraz z pojazdem po zakończonej kontroli i przekazaniu protokołu został przekazany funkcjonariuszom Policji. Wobec przedsiębiorcy i osoby zarządzającej zostanie wszczęte postępowanie.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.