Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zmniejszyć zużycie paliwa pomogą… odpady ryżowe

shutterstock_188143604-300x200

The Goodyear Tire & Rubber Company będzie produkować nowe opony, wykorzystując łuski ryżowe. Tego rodzaju opony pozwolą zmniejszyć opory toczenia, a w konsekwencji – także zużycie paliwa. Firma Goodyear do produkcji opon postanowiła wykorzystywać popiół, jaki powstaje po spaleniu wspomnianych łusek, jako przyjazne środowisku źródło krzemionki.

Przez ostatnie dwa lata centrum innowacji Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych.

„Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska, co z kolei pozwoli na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska” – powiedział Joseph Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego.

Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.

W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą, co zwiększa jej wytrzymałość i zmniejsza opór toczenia, co z kolei pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.

“Goodyear rozwija innowacyjne technologie, dzięki którym opony będą bardziej przyjazne środowisku. Właściwości wykorzystywanego materiału, jego części składowe oraz przebieg procesu produkcyjnego uregulowany jest tak, by były jak najmniej szkodliwe dla środowiska” – twierdzi Joseph Zekoski. Goodyear bada między innymi sposoby zwiększania efektywności paliwowej opon, konsultuje i pomaga kierowcom w utrzymaniu opon w ich optymalnych osiągach poprzez zastosowanie takich innowacji, jak technologia AMT (Air Maintenance Technology). Badamy również odnawialne źródła energii, w tym olej sojowy, jako substytuty pozyskiwanych z ropy naftowej materiałów do produkcji opon” – dodał J. Zekoski.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0