Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Ciężki, cięższy, najcięższy, czyli pojazd bardzo przeładowany

przeladowany

Ponoć przeładowanie ciężarówek to „norma” na polskim rynku transportowym. Nie możemy zapominać, że cięższe niż wynikałoby z dowodu rejestracyjnego pojazdy to nic dobrego – zarówno dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak i nawierzchni.

Poniżej komunikat WITD w Olsztynie.

W dniu 7 marca inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie na drodze S7 w miejscu obsługi podróżnych (MOP) Sople zatrzymali do kontroli pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita zgodnie z wpisem w dowodzie rejestracyjnym wynosiła 3 500 kg. Z uwagi na podejrzenie przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub ładowności poddano kontroli naciski osi pojazdu. Pomiar nacisku pierwszej osi wyniósł 2 400 kg, natomiast drugiej 5 700 kg. Suma masy pojazdu wraz z ładunkiem wyniosła 8 100 kg, czyli ponad dwukrotnie więcej niż było w tym przypadku dozwolone.

W związku z ujawnionymi naruszeniami kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł oraz wydano zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzenia masy pojazdu z ładunkiem do normatywności.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0