Michelin przedstawia innowacyjne opony dla naczep
Michelin poszerzył swą ofertę opon o nowy produkt Michelin X® Multi™ T, przeznaczony specjalnie dla naczep. Dzięki nowym oponom firmy przewozowe specjalizujące się w transporcie krajowym i regionalnym będą mogły wyposażyć całe pojazdy w opony z jednej rodziny X Multi.
Seria nowych opon zastępuje opony MICHELIN XTE3. Od 2007 roku XTE3 sprzedano w Europie ponad 4 mln sztuk, co stało się punktem odniesienia dla opon w tej klasie.
Niższe koszty, większe bezpieczeństwo
Na pokonywanie oporów toczenia opon ciągnik z naczepą zużywa jedną trzecią paliwa, z czego połowa przypada na opony w naczepie. Za sprawą obniżenia zużycia paliwa o 0,7 litra na 100 km (przynoszącego roczne oszczędności rzędu 1000 euro dla każdego ciągnika z naczepą pokonującego rocznie 110 000 km) i większej o 10 proc. trwałości bieżnika korzyści i zysk firm, wybierających nową oponę MICHELIN X Multi T, mogą być znaczne.
Poza tym nowe opony posiadają oznaczenie M+S (błoto i śnieg), które potwierdza, że spełniają one wymogi prawne regulujące transport w warunkach zimowych w niektórych państwach (np. w Norwegii, Turcji i Rosji).
Pod kątem klas z europejskich etykiet nowe opony MICHELIN X Multi T plasują się wśród najlepszych produktów na rynku wg wszystkich trzech kryteriów ocen. Opony mogą się poszczycić przyznaną klasą B oporów toczenia i hamowania na mokrej nawierzchni (klasa wyżej od opon poprzedniej generacji). Emisja hałasu – 69 dB.
Najważniejsze innowacje w oponach Michelin X® Multi™ T:
• Dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika nowe opony zapewniają wzdłużną i poprzeczną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, co umożliwia bardzo skuteczne odprowadzanie wody i regularne zużycie bieżnika. Wpływ udziału opon zamontowanych w naczepie w hamowaniu załadowanego zestawu (ciągnik + naczepa) wynosi 45%: dzięki czterem rowkom wzdłużnym nowe opony efektywnie odprowadzają wodę spod opon przez cały czas jej eksploatacji, natomiast konstrukcja rowków i ich dłuższe krawędzie zapewniają znakomite panowanie nad pojazdem na mokrych nawierzchniach.
• Dzięki zastosowaniu nowych materiałów udało się zwiększyć trwałość ogumienia i zmniejszyć zużycie paliwa: innowacyjna mieszanka gumy jest zintegrowana z bieżnikiem. Rozwiązanie to, zwane Carbion, powstało nie tylko w oparciu o nowe komponenty, ale również o nowe procesy produkcyjne. Przy tym samym obciążeniu (4500 kg), ciśnieniu (9 bar) i prędkości (100 km/h) nowa mieszanka opony ma o ok. 6°C niższą temperaturę roboczą od temperatury gumy poprzedniczki nowej opony. Idzie za tym obniżenie oporów toczenia, większa oszczędność paliwa, a w konsekwencji obniżenie emisji CO2. Nowa mieszanka gumy charakteryzuje się także lepszą odpornością na otarcia podczas przemieszczania się ładunku (co jest szczególnie ważne dla opon na osiach wleczonych). Pomaga to zwiększyć trwałość opon i ich potencjał pogłębiania i bieżnikowania.
• Oferując większą oszczędność paliwa oraz możliwość pogłębiania i bieżnikowania, nowe opony przynoszą rzeczywiste korzyści firmom transportowym. Dzięki technologii Michelin Remix odsetek opon gamy MICHELIN X Multi przyjmowanych do bieżnikowania sięga 88%. Bieżnikowanie jednej tylko opony pozwala zaoszczędzić 55 kg surowców.
W asortymencie – mocniejsze opony i nowe funkcje
Mając na uwadze potrzeby potrzeby przewoźników krajowych i regionalnych, Michelin oferuje dwie dodatkowe wersje opon: model o większej wytrzymałości i nośności 10 ton na oś Michelin X® MultiWayTM HD XZE i Michelin X® MultiTM Winter T, który został zaprojektowany w celu zaspokojenia potrzeb przewoźników pracujących w trudnych warunkach zimowych.
Opona Michelin X® Multi T™ i jej bardziej wytrzymała wersja będą dostępne w sprzedaży od lipca 2014 roku, natomiast model zimowy 385/65 R 22.5 Winter trafi do dystrybutorów w październiku tego roku.
Poza tym do opon Michelin X® Multi T™ stopniowo są wprowadzane chipy, które pozwolą zidentyfikowac oponę za pośrednictwem fal radiowych (RFID). Jest to elektroniczny bezprzewodowy czytnik, na którym są zapisane dane o oponie. Dane do systemu są wprowadzane automatycznie i tam przechowywane. Klienci mogą na własną rękę zaopatrzyć się w dostępne na rynku czytniki i oprogramowanie do obsługi RFID, by samodzielnie monitorować i zarządzać oponami.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.