Eurotunnel wspiera budowę nowej strefy dla ciężarówek przy M20
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił plan wybudowania specjalnej strefy dla ciężarówek przy drodze M20, zdolnej pomieścić do 3600 pojazdów, za łączną kwotę 250 milionów funtów. Dowodzi to, że prognozy dotyczące wzrostu handlu z Europą kontynentalną nie zostały obniżone w wyniku Brexit’u.
Eurotunnel przewiduje wzrost przepływu ruchu ciężarówek z 1.5 miliona pojazdów w roku 2015 do około 2 milionów pojazdów w roku 2020, przy całkowitej liczbie 5 milionów pojazdów ciężarowych przekraczających kanał La Manche.
Operator uważa, iż jako, że M20 jest obecnie jedyną drogą obsługującą ruch do szybkich przepraw pomiędzy Wielką Brytanią a Europą kontynentalną, niezbędnym jest zwiększenie przepustowości trasy. Dodatkowo Eurotunnel zaznacza, iż ulepszone oznakowanie oraz bardziej efektywne zarządzanie ruchem jest istotnym czynnikiem w celu zapewnienia płynności ruchu i nie może być pominięte przy projekcie budowania nowej strefy dla ciężarówek.
Dyrektor generalny grupy Eurotunnel, Jacques Gounon stwierdził, że cieszy się z oświadczenia brytyjskiego sekretarza stanu ds. transportu. Gounon twierdzi, że działania brytyjskiego rządu są dowodem na to, iż w świetle Brexit’u, państwo nadal spodziewa się rozwoju w zakresie wymiany handlowej oraz turystycznej z kontynentem, co jest świetną wiadomością dla grupy Eurotunnel.
Rząd Wielkiej Brytanii oświadczył w minioną środę, iż nowa duża strefa dla ciężarówek zostanie utworzona w pobliżu Stanford w hrabstwie Kent. Inwestycja ma być długoterminowym rozwiązaniem problemów spowodowanych na M20 oraz drogach sąsiadujących w momencie wprowadzania procedury „Operation Stack” wywołanej zakłóceniami w funkcjonowaniu przepraw promowych. Rząd podkreślił, iż budowa rozpocznie się tak szybko, jak to będzie możliwe, a ze strefy będzie można już korzystać latem 2017 roku.
Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarowego (FTA) z radością przyjęło informację o utworzeniu strefy dla ciężarówek niedaleko zachodniego Stanford, lokalizacji rekomendowanej przez samą organizację, tłumacząc to jako długoterminowe rozwiązanie chaosu w ruchu na M20 oraz okolicznych drogach jaki ma miejsce, kiedy pojawiają się problemy z portem w Dover.
„Operation Stack” po raz pierwszy została wprowadzona w 1988 roku. Jej celem jest ulokowanie ciężarówek na drodze M20 podczas, gdy występują problemy z Eurotunelem bądź portem w Dover. Po raz pierwszy etap czwarty, zamykający obie jezdnie wybrzeża oraz jezdnie M20 przy Londynie, został wprowadzony poprzedniego lata.
Proponowane miejsce lokacji strefy ciężarówek znajduje się na zachód od węzła nr 11 drogi M20 w zachodnim Stanford. Na wykonawcę projektu została wyznaczona grupa Balfour Beatty. Nowe wjazdy oraz zjazdy mają zostać wybudowane na drodze we wschodnim kierunku, zapewniając bezpośredni dostęp do strefy.
Kolejny etap stanowić będą mające rozpocząć się wkrótce negocjacje, co do szczegółów projektu oraz dyskusja na temat wpływu programu na środowisko.
Źródło: PROMY24.COM
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.