Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe tłoki do silników ciężarówek

tloki-federal

Nowa technologia produkcji tłoków ma wesprzeć producentów silników pojazdów ciężarowych. Zaprojektowane tłoki pozwolą na dalsze ograniczenia zużycia paliwa, dążenie do energooszczędności i spełnienie wymogów rygorystycznej normy EURO VI.

Postawiono na nową architekturę tłoka, zaawansowane procesy produkcyjne oraz materiały umożliwiające redukcję tarcia. “Wyższe szczytowe ciśnienia w cylindrze (PCPs), stosowane dla poprawy wydajności spalania, są osiągalne wyłącznie dzięki technologicznej ewolucji produkcji tłoka, która zapewnia trwałość rozwiązań przy wzroście obciążeń termicznych i mechanicznych. Poza bardziej wydajnym spalaniem, nasze tłoki przyczyniają się do dalszego ograniczenia zużycia paliwa oraz emisji CO2 dzięki redukcji tarcia” – tłumaczy Norbert Schneider, dyrektor działu Piston Application Engineering, Federal-Mogul Corporation.

Firma Federal-Mogul Corporation starała się wyeliminować różnego rodzaju ograniczenia tłoków stalowych i aluminiowych. Co prawda, aluminium jest lżejsze i dobrze przewodzi ciepło, jednak w przypadku pojazdów ciężarowych, przy rozmiarach otworu cylindra 130 mm i więcej, zastosowanie znajdują przede wszystkim tłoki stalowe. Projektanci firmy przyjrzeli się więc bliżej tłokom aluminiowym, zwiększyli ich wydajność dzięki poprawie chłodzenia poszczególnych elementów. Zastosowano technikę badań ultradźwiękowych 2D oraz opatentowaną metodę DuraBowl, która opiera się na kontrolowanym, ponownym przetopieniu krawędzi denka i/lub podstawy komory w denku tłoka w celu zwiększenia ziarnistości krzemu do 1/10 jego pierwotnej wielkości. Warta uwagi jest również powłoka EcoTough Diesel, która poprawia wydajność silnika wysokoprężnego. Wpływa to na zmniejszenie tarcia pomiędzy płaszczem tłoka a cylindrem do 13% w porównaniu do powłok konwencjonalnych, grafitowych. Zmniejszenie tarcia i lepsza ochrona przed zużyciem jest możliwa dzięki stałym środkom smarnym i bazie polimerowej wzmocnionej włóknem węglowym.

Tłoki wykorzystują ponadto najnowsze osiągnięcia technologiczne w dziedzinie zgrzewania tarciowego.

Na podstawie: Federal-Mogul

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0