LoiMacron. Francuskie służby kontrolują, polscy przewoźnicy płacą
Służby francuskie zaczęły intensywnie kontrolować, czy zagraniczne firmy stosują się do przepisów wynikających z ustawy o płacy minimalnej Loi Macron. Polska Unia Transportu prezentuje wnioski z kilkunastu kontroli z udziałem przedstawicieli.
1. Przedstawiciele proszą o weryfikację i dopełnienie formalności związanych z zaświadczeniami, które kierowca powinien mieć w kabinie pojazdu oraz prawidłowe ich wypełnienie (sprawdzić poprawność danych kierowcy/firmy, daty obowiązywania dokumentu, sposób wynagradzania pracownika).
2. Brak wymaganego zaświadczenia w samochodzie ciężarowym podlega karze grzywny, która wynosi do 750 EUR. Nakładane również mogą być kary administracyjne w wysokości: do 2000 EUR na oddelegowanego pracownika oraz do 4 000 EUR w przypadku ponownego uchybienia. Całkowita kwota kary grzywny nie może być wyższa niż 500 000 EUR.
3. Na liście płac powinno się znaleźć wyrównanie za prace we Francji zarówno w kwotach PLN, jak i EUR. Wynagrodzenie netto za pracę w Polsce powinno być również przeliczone na EUR.
4. Sposób wypłaty: Inspektorzy jasno się wyrazili podczas kontroli, że zwykłe oświadczenie kierowcy o otrzymaniu wynagrodzenia za czas pracy we Francji może nie wystarczyć. Najlepiej, aby było to potwierdzenie przelewu z banku i odpowiednio nazwane w tytule przelewu np.: „Wynagrodzenie za czas pracy przepracowany na terytorium Francji – lipiec 2016”.
5. Wymagana jest również kopia formularza A1 dot. ubezpieczenia kierowcy obejmujący okres oddelegowania do pracy na terytorium Francji.
Źródło: Polska Unia Transportu
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.