O 60 proc. niższa emisja już za parę lat!
Bruksela przykręca śrubę. Ustawiono nowy cel klimatyczny oraz poziom emisji gazów cieplarnianych – jest on bardziej rygorystyczny niż początkowo założono.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Bruksela przykręca śrubę. Ustawiono nowy cel klimatyczny oraz poziom emisji gazów cieplarnianych – jest on bardziej rygorystyczny niż początkowo założono.
Białoruski kierowca ciężarówki część przejechanych tras rejestrował na karcie należącej do innego szofera – swojego teścia. Oszustwo ujawnił podczas rutynowej kontroli patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Właściciele firm transportowych szukają oszczędność np. przez programowanie dla swoich kierowców tras bez opłat drogowych. Czasami jednak ominięcie myta jest nie do uniknięcia. Z kolei 2020 rok przyniósł sporo zmian w opłatach drogowych w Europie – podwyżki nie wynikają jednak z sytuacji epidemicznej, ale z wcześniejszych planów lokalnych regulatorów. Jak kształtuje się więc krajobraz opłat drogowych w Europie i poza nią? Czy możemy spodziewać się kolejnych podwyżek?
Przewoźnicy przyzwyczaili się do grzywien w wysokości maksymalnie 12 tys. zł. Jest to maksymalna kara administracyjna za złamanie przepisów ustawy o transporcie drogowym. Tymczasem ta firma może zapłacić nawet 108 tys. zł!
Tachograf z oprogramowaniem umożliwiającym kierowcy rejestrowanie rzekomego odpoczynku podczas jazdy ujawnili w zatrzymanej ciężarówce funkcjonariusze świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Rutynowa kontrola zakończyła się wizytą w serwisie tachografów.
Druga fala pandemii, której właśnie jesteśmy świadkami, sprawiła, że rząd Niemiec rozważa wprowadzenie kwarantanny dla kierowców w transporcie międzynarodowym. Przeczytaj, kiedy zdaniem niemeckich polityków kierowca powinien odbyć obowiązkową kwarantannę.
Kierowcę, a zarazem przedsiębiorcę, który nigdy nie wyrobił sobie karty do tachografu cyfrowego, zatrzymali częstochowscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Po wczytaniu danych z tachografu inspektorzy stwierdzili, że kierowca nie odbierał prawidłowych odpoczynków dziennych i tygodniowych. Nie odbył również obowiązkowego szkolenia i badań jako kierowcy.
Znów kłopoty na linii Polska – Ukraina. Polska chce obniżenia kontyngentu zezwoleń, Ukraina zaś – znacznego zwiększenia. Na razie nie udało się wypracować kompromisu.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotował ulotkę informacyjną skierowaną do przedsiębiorców w zakresie weryfikacji danych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD).
W tureckiej ciężarówce zatrzymanej przez krakowskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykryto podłączone do tachografu niedozwolone urządzenie służące do fałszowania czasu pracy. Tego samego dnia zatrzymano też pojazd polskiego przewoźnika, który w swojej ciężarówce zamontował emulator AdBlue, wyłączający układ oczyszczania spalin(SCR).