Busy “wagi ciężkiej”
Przeładowane samochody dostawcze na polskich drogach. O ponad 5 ton za dużo ważył „dostawczak” zatrzymany przez małopolską ITD. Także kontrole wielkopolskich inspektorów ujawniły busy „klasy ciężkiej”.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Przeładowane samochody dostawcze na polskich drogach. O ponad 5 ton za dużo ważył „dostawczak” zatrzymany przez małopolską ITD. Także kontrole wielkopolskich inspektorów ujawniły busy „klasy ciężkiej”.
Sprawdzenie danych z dowodu rejestracyjnego od dziś dziecinnie proste. Kierowca ma już do nich dostęp, a także do informacji z karty pojazdy i aktualnej poli OC przez smartfona. Wystarczy ściągnąć aplikację mObywatel, w której dostępna jest aplikacja mPojazd.
David Beckham dostał sześciomiesięczny zakaz prowadzenia pojazdów! Były piłkarz reprezentacji Anglii korzystał z telefonu komórkowego podczas jazdy swoim Bentleyem w centrum Londynu.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kierowcy Zawodowego Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców odkrywa karty branży transportowej. Sprawdzamy, kto prowadzi polskie ciężarówki, jakie napotyka trudności i jakie nastroje panują w tej grupie zawodowej. Kim jest polski kierowca ciężarówki?
Poważne naruszenia czasu pracy, wady techniczne pojazdu, brak szkolenia i wymaganych badań lekarskich. To wyniki tylko jednej kontroli przeprowadzonej przez świętokrzyską ITD.
O ponad 11 ton za dużo ważyła ciężarówka z ładunkiem zatrzymana do kontroli drogowej na odcinku ekspresowej „siódemki” koło Szydłowca. Kierowca został ukarany mandatami, a przewoźnikowi grożą teraz wysokie kary pieniężne.
Według wyliczeń IRU kradzieże ładunków kosztują europejskich przewoźników aż… 6 miliardów rocznie! Zdaniem TAPA, czyli stowarzyszenia Transported Asset Protection Associaction, rok 2019 będzie rekordowy, jeśli chodzi o liczbę napadów na ciężarówki. Statystyki ponadto jasno pokazują, gdzie najczęściej dochodzi do włamań: w Europie Zachodniej. Bezpieczne parkingi w Europie to nadal produkt bardzo deficytowy.
Niejeden przewoźnik i jego kierowca po kontroli we Francji znalazł się w patowej sytuacji – pojazd zostaje odstawiony na parking, kierowca jechać nie może, zapłacić horrendalnego mandatu nie ma możliwości. A przecież ładunek nie może się spóźnić na rozładunek, grożą za to dodatkowe kary finansowe. Niezależnie od tego, kto jest winny, problem trzeba rozwiązać i zadbać o to, żeby taka sytuacja już się nie powtórzyła.
Pomajówkowy poniedziałek najwyraźniej zaskoczył niektórych kierowców. Było kilku kierujących, którzy nie przestrzegali czasu pracy oraz jeden na podwojym gazie.
Rząd przyjął wczoraj (we wtorek 7 maja) projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym. Co się zmieni? Do porządku dziennego przejdą drogowe kontrole techniczne w mobilnych stacjach diagnostycznych.