Ciężarówki będą mogły jeździć szybciej. Nowe przepisy w Danii
Duński parlament zadecydował o zwiększeniu limitu prędkości dla ciężarówek oraz pociągów drogowych.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Duński parlament zadecydował o zwiększeniu limitu prędkości dla ciężarówek oraz pociągów drogowych.
O blisko 12 ton za dużo ważyła ciężarówka, którą przewożono tłuczone szkło. Przekroczone zostały również normy dotyczące nacisku osi. Inspektorzy zakazali dalszej jazdy.
Słono będzie kosztować słowackiego przewoźnika nielegalna próba „zaoszczędzania” na czasie. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wykryli podczas kontroli ciężarówki zagranicznego przedsiębiorcy niedozwoloną przeróbkę instalacji tachografu.
Nikola pracuje nad innowacyjną ciężarówką na wodór. – Chcemy zmienić dosłownie wszystko w przemyśle transportowym. Dzięki naszym rozwiązaniom świat będzie czystszy, bezpieczniejszy i zdrowszy – podkreśla szef firmy, Trevor Milton.
Kilkanaście tysięcy złotych zapłaci kierowca za naruszenia, których się dopuścił. Sporo, bo też sporo miał na sumieniu, m.in. jazdę na dwóch kartach kierowcy. Kartę dostał od szefa na wypadek, gdyby się “nie wyrobił”. Szef zapłaci też niemało, bo 12 tys. zł. Ma “szczęście”, bo suma kar wyniosła ponad 50 tys. zł!
Targi Transportu i Spedycji już za nami. To jedno z nielicznych tak wartościowych spotkań branżowych utrzymanych w formule B2B oraz świetna szansa na poznanie się i rozpoczęcie współpracy przez właścicieli firm transportowych, przewoźników, spedytorów oraz menedżerów transportu drogowego.
Wygląda tak samo jak cyfrowy. Działa podobnie. Ma kilka nowości, ale nie rewolucyjnych. Dlaczego nazywamy go smart i budzi takie emocje wśród kierowców i przewoźników? Mowa o tak zwanym inteligentnym tachografie, który już niebawem będzie jedynym urządzeniem rejestrującym czas pracy w nowych pojazdach. To kolejna, trzecia już modyfikacja tacho cyfrowego w ostatnich latach. Po co te zmiany i czy wszyscy są na nie gotowi?
Z okazji 60. urodzin firma Volvo Cars postanowiła podzielić się swoją wiedzą z innymi producentami. Udostępniła im rozbudowaną bazę zdobywanej przez dziesięciolecia wiedzy i opracowania przeprowadzanych przez dekady badań. Osoby zarządzające koncernem są przekonane, że bezpieczeństwo powinno być budowane wspólnie.
Szacuje się, że za aż 25 proc. spalin emitowanych przez transport drogowy w Unii Europejskiej odpowiedzialne są samochody ciężarowe oraz dostawcze. 18 kwietnia 2019 r. zatwierdzono pierwsze w historii rozporządzenie w sprawie emisji CO2 dla ciężarówek!
Siedem przypadków fałszowania czasu pracy kierowców ujawnili inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Bydgoszczy w trakcie nocnej akcji kontroli ciężarówek na kujawsko-pomorskim odcinku autostrady A1. Zatrzymali także przewoźnika bez uprawnień transportowych i wydanej karty kierowcy.