Jak na ponad 200 zatrzymanych ciężarówek, przewinień było całkiem niewiele
Nocne kontrole z czwartku na piątek – to raczej niecodzienne zjawisko. Podlascy inspektorzy sprawdzili aż 203 ciężarówki. Wykrytych przewinień nie było znowuż tak dużo.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Nocne kontrole z czwartku na piątek – to raczej niecodzienne zjawisko. Podlascy inspektorzy sprawdzili aż 203 ciężarówki. Wykrytych przewinień nie było znowuż tak dużo.
Szybki rozwój e-commerce napędza branżę logistyczną. Z drugiej strony zmusza operatorów do inwestycji i ciągłego doskonalenia swoich usług. – To nie jest już tylko transport z punktu A do punktu B, ale cały szereg usług dodatkowych, takich jak punkty dostaw w różnych oknach czasowych – mówi Tomasz Pyka, dyrektor sprzedaży klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.
Blisko 9 ton ważył z ładunkiem samochód dostawczy, którego kierowca chciał ominąć wagę preselekcyjną zamontowaną w jezdni. Nie uchroniło go to przed uniknięciem odpowiedzialności za jazdę przeciążonym autem.
Złoto, srebro czy brąz? Każdy z nas marzy o wyróżnieniu, które potwierdzi, że jesteśmy najlepsi, wręcz bezkonkurencyjni w tym, czym się zajmujemy. Nie inaczej jest w branży TSL. Aby nagradzać najbardziej pracowitych użytkowników giełdy, Cargo.PL niedługo wprowadzi system certyfikatów dla menadżerów firm. Certyfikat Cargo.PL będzie dowodem jakości i rzetelności. Rozwiązanie z powodzeniem wdrożono już w litewskim oddziale, Cargo.LT.
Kolejne ciężarówki z urządzeniami zakłócającymi prawidłowe działanie układu oczyszczania spalin zatrzymali inspektorzy małopolskiej ITD. Finał kontroli był identyczny – zatrzymano dowody rejestracyjne pojazdów, a kierowcy dostali mandaty.
Wbito przedostatni gwóźdź do trumny jednolitego rynku transportu drogowego w Unii Europejskiej. Parlament Europejski przyjął sprawozdanie w sprawie Pakietu Mobilności w najbardziej niekorzystnej dla rynku wersji. Jeżeli wersja ta zostanie utrzymana, dla polskiej gospodarki oznacza to likwidację przeszło połowy miejsc pracy w międzynarodowym transporcie drogowym – branży, która zatrudnia ponad 300 tysięcy pracowników.
Parlament Europejski przyjął tzw. Pakiet Mobilności. Jest to kolejny, przedostatni już krok w drodze do ostatecznego przyjęcia kluczowych zmian w trzech bardzo istotnych obszarach sektora transportu, czyli zasad delegowania kierowców, czasu jazdy, przerw i odpoczynków, oraz dostępu do rynku przewozów (kabotaż).
Obowiązki związane z procedurami zgłaszania oddelegowania kierowców do Austrii czy Niemiec w dalszym ciągu sprawiają przewoźnikom wiele trudności, a przypadki błędnych zgłoszeń nieustannie rosną. Ma to pośredni związek z coraz liczniejszymi doniesieniami o wyrokach sądowych, zapadających na korzyść zagranicznych przewoźników. Część postępowań w niemieckich sądach rzeczywiście była uznana na rzecz polskich przedsiębiorców, jednak to nie znaczy, że przewoźnicy mogą już zapomnieć o płacach minimalnych i obowiązkach związanych z delegowaniem kierowców. Wręcz przeciwnie.
Mimo głośnego sprzeciwu ze strony polskich europosłów Parlament Europejski przyjął niekorzystne dla naszych firm transportowych przepisy znane pod nazwą Pakiet Mobilności.
Polscy eurodeputowani robią wszystko, aby nie dopuścić do głosowania nad przepisami dotyczącymi Pakietu Mobilności na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego. Jedną z takich prób podjęli wczoraj, dziś kolejne „starcie”.