Aktualności
Takiego pojazdu nie mamy okazji oglądać codziennie. A do tego tak przeładowanego! Prawdziwy rarytas – można rzec. Bus ważył 5 ton więcej niż pozwalały na to przepisy, a do tego nie miał ani aktualnych badań technicznych, ani dowodu rejestracyjnego…
2019-02-22
Francja przygotowała nowe rozporządzenie wdrażające unijne przepisy dotyczące delegowania pracowników. Na razie nie obejmą one transportu.
2019-02-22
Grecki kierowca dopuścił się całej listy naruszeń! Podstawowym z nich była jazda na karcie drugiego kierowcy – przewoźnika. Nie pomogło to, że kontrolę przeprowadzono w Walentynki, święto miłości.
2019-02-22
Mimo iż kontrolę miał już w Rosji, nie powstrzymało go to od dalszej jazdy bez karty w tachografie. Podobny był wynik kontroli małopolskich inspektorów.
2019-02-21
Ile razy myśleliście o tym, aby rzucić wszystko, spakować plecak i wyruszyć w świat? Poznajcie śmiałków, którzy zbudowali niezwykły pojazd na podwoziu IVECO Daily i właśnie realizują przygodę życia.
2019-02-21
Wyrokiem z 16 stycznia br. sąd finansowy dla Berlina-Brandenburgii orzekł, że przepisy ustawy MiLoG o płacy minimalnej mają zastosowanie również do kierowców zatrudnionych w zagranicznych firmach transportowych.
2019-02-21
Girteka Logistics, jedna z największych firm transportowych w tej części Europy, rozwija się na potęgę. Ostatnio otworzyła kolejny oddział, tym razem w Polsce. A dokładniej – w Poznaniu.
2019-02-21
19 lutego Volvo Trucks dostarczyło klientom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.
2019-02-21
Nie tylko czas jazdy – a całość wykonanej przez kierowcę pracy – ma znaczenie. W myśl nowej ustawy o transporcie drogowym przekroczenie przeciętnego i maksymalnego tygodniowego czasu pracy grozi dużymi sankcjami. Zrozumienie skomplikowanych przepisów wydaje się nastręczać transportowcom wielu problemów.
2019-02-20
Producenci ciężarówek muszą nastawić się na naprawdę spore zmiany. Przedstawiciele państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisja Europejska oraz Parlament Europejski wspólnie zadecydowali o bardziej rygorystycznych limitach emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych. Ciężarówki mają emitować o 15 proc. mniej spalin do 2025 oraz o 30 proc. – do 2030 r.
2019-02-20