Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Aktualności

shutterstock_172267871

Protesty żółtych kamizelek? Parę za, sporo przeciw [FELIETON KIEROWCY]

Protesty żółtych kamizelek poruszyły całą Europą, nie tylko Francją. Jedni chwalą Francuzów za solidarność, inni są przerażeni skutkami, jakie wywołały manifestacje. Jak widzi to kierowca ciężarówki? Swoimi refleksjami podzielił się z nami Damian Pruchnicki, kierowca na międzynarodowych trasach.

       2018-12-11
przepisy-o-placy-minimalnej-w-holandii

Czy starosta słusznie zatrzymuje prawo jazdy? RPO wcale nie jest taki pewny

Rzecznik Praw Obywatelskich pyta Naczelny Sąd Administracyjny, czy starosta może zatrzymywać prawo jazdy bez wyroku sądowego, wyłącznie na podstawie informacji policji o tym, że przekroczona została dozwolona prędkość. W obecnym stanie prawnym kierowcy tracą na trzy miesiące prawo jazdy za przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym o więcej niż 50 km/h.

       2018-12-10
odcinkowy-pomiar-predkosci

Fotoradarów będzie przynajmniej dwa razy więcej!

Liczba fotoradarów podwoi się i to już pod koniec 2020 r. – do takiej informacji dotarł „Dziennik Gazeta Prawna”. Środki w większości mają pochodzić z funduszy unijnych.

       2018-12-10
busik-przeladowany-1

Dwa w jednym, czyli busik dwa razy cięższy

Przeładowane pojazdy to plaga na polskich drogach. Niestety całkiem często dotyczy to busów. Oto jeden z ostatnich przypadków mazowieckiego inspektoratu transportu drogowego. 

       2018-12-09
kontrole-policji-smigowiec

Przewoźnicy chcą zebrać ponad 100 tys. zł na ekspertyzę dotyczącą niszczących przepisów UE

Nowe, unijne przepisy o transporcie drogowym godzą w interesy polskich przedsiębiorców! Według przewidywań ekspertów zagrożonych upadkiem jest nawet kilkanaście tysięcy małych firm transportowych. Przewoźnicy chcą zwrócić uwagę rządu na ten ogromny problem. Już zbierają pieniądze na dokładną ekspertyzę dotyczącą skutków wprowadzenia zmian w proponowanym kształcie.

       2018-12-07
brexit-przewoznik-polski

Co po Brexicie? Czy polski transport poradzi sobie z ograniczeniami na brytyjskim rynku?

650,7 miliardów £, czyli ponad połowa wartości całego brytyjskiego handlu, to towary importowane[1]. Najczęściej transportowane są maszyny, m.in. komputery, pojazdy czy farmaceutyki.[2] Znaczną część nabywanych produktów dostarcza międzynarodowy transport drogowy realizowany przez przewoźników z Polski. Szacuje się, że brytyjską granicę dziennie przekracza około 1200 ciężarówek, które mają polskie rejestracje. Co się stanie, gdy swobodna wymiana handlowa zostanie zachwiana przez zbliżający się Brexit?

       2018-12-07
2018.11.28-ADR_waga

Znacznie za ciężki i z materiałem niebezpiecznym bez zgłoszenia

Zarówno przejazd pojazdu ponadnormatywnego, jak i przewóz towarów niebezpiecznych obwarowany jest szeregiem wymagań. Obowiązek uzyskania stosownego zezwolenia to tylko jeden z nich. Dodatkowo w takim przypadku spełnione muszą być warunki, takie jak odpowiednio przeszkolony kierowca, właściwa dokumentacja, ale też niezbędne wyposażenie pojazdu i prawidłowe jego oznakowanie. Tym bardziej zdziwienie budzi niefrasobliwość przedsiębiorcy, który postanawia przewozić towary niebezpieczne, nie spełniając żadnego ze wspomnianych warunków, a którego pojazd poddany został kontroli przez podkarpackich inspektorów transportu drogowego.

       2018-12-06
155 / 529«...102030...153154155156157...160170180...»