Rząd oficjalnie potwierdza pakiet deregulacyjny i ułatwienia dla kierowców
Ministerstwo Cyfryzacji i Ministerstwo Infrastruktury wspólnie przygotowały następne ułatwienia dla kierowców i właścicieli pojazdów – m.in. likwidację karty pojazdów.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Ministerstwo Cyfryzacji i Ministerstwo Infrastruktury wspólnie przygotowały następne ułatwienia dla kierowców i właścicieli pojazdów – m.in. likwidację karty pojazdów.
Policjanci z poznańskiej drogówki skontrolowali 485 pojazdów, w tym 312 pojazdów ciężarowych. To wynik działań pod szyldem “Truck&Bus” ukierunkowany na transport drogowy osób i mienia. Funkcjonariusze weryfikowali stan techniczny pojazdów, czas pracy kierowców, przewożony ładunek i dokumenty związane z transportem drogowym.
Zakłady motoryzacyjne w Polsce zaliczają się do najbardziej zaawansowanych technologicznie w Europie. Nad Wisłą 39 proc. z nich ma dział badań i rozwoju nowych technologii, a 30 proc. produkuje części do ekopojazdów. Wśród przebadanych krajów tylko Węgry są bardziej innowacyjne.
Kupując używany samochód ciężarowy, taki w którym zainstalowany jest tachograf cyfrowy, możemy – nawet nieświadomie – narazić się na całkiem spore sankcje karne. Ryzykujemy w przypadku, jeżeli nie sprawdzamy dokładnie samego tachografu, a dokładniej tego, czy został on przed sprzedażą wymieniony na inny.
Ruch lotniczy w Polsce rośnie trzykrotnie szybciej niż w Unii Europejskiej. To pociąga za sobą wzrost zapotrzebowania na kontrolerów ruchu lotniczego. W Europie pracuje ich ok. 15 tys., z czego 570 w Polsce. Do 2024 Polska Agencja Żeglugi Powietrznej chce zatrudnić 280 nowych kontrolerów.
Prace nad wprowadzaniem w Unii Europejskiej pojazdów niskoemisyjnych są niezwykle ważne, ale muszą uwzględniać również konkurencyjność gospodarki UE oraz realne terminy wejścia w życie nowych, wyższych standardów dla pojazdów.
Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!
Próba przejęcia systemu poboru opłat drogowych z rąk prywatnych przez państwowe, rodzime instytucje skończyła się fiaskiem – informuje „Puls Biznesu”. Za viaTOLL miał w całości odpowiadać Generalny Inspektorat Transportu Drogowego, a wychodzi na to, że systemem w większości dalej będzie rozporządzać austriacki Kapsch.
Już nie na gorącym uczynku, tylko nawet 28 dni wstecz kontrolerzy mogą karać za spędzanie 45-godzinnego odpoczynku w kabinie ciężarówki. Uwaga na nowe podejście inspekcji krajów Unii Europejskiej! Do restrykcyjnej Francji dołączyły też Holandia, Belgia, Anglia, Niemcy, a nawet Włochy, do których kierowcy często podróżowali, by odpocząć w samochodzie. Najwyższe kary za spanie w kabinie mogą sięgać nawet 30 tysięcy euro. Eksperci OCRK podkreślają, że polscy przewoźnicy powinni zwrócić szczególną uwagę na nową praktykę zagranicznych urzędników.
Rząd szykuje szereg udogodnień dla kierowców – tzw. pakiet deregulacyjny. I mimo iż założenia zmian są bardzo słuszne, trudno uwierzyć, że ich wprowadzenie przebiegnie bezproblemowo i na tyle szybko, na ile deklarują politycy.