
Za opony można dostać mandat i stracić dowód rejestracyjny!
Opony są jedynym elementem łączącym auto z drogą, dlatego ważne jest, żeby dbać o ich dobrą kondycję. Za zły stan opon grozi mandat, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Opony są jedynym elementem łączącym auto z drogą, dlatego ważne jest, żeby dbać o ich dobrą kondycję. Za zły stan opon grozi mandat, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
Polscy przedsiębiorcy należą do czołówki, jeśli chodzi o obawy związane z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Wynikają one m.in. z faktu, że jest to jeden z głównych partnerów handlowych naszego kraju, z czego drugi co do wielkości, jeśli chodzi o eksport, zaraz za Niemcami. Żeby Brexit nie wiązał się z negatywnymi skutkami, trzeba się do niego dobrze przygotować.
Czy wiesz, że według prognoz ekspertów za niespełna dwa lata około 35 mln ciężarówek będzie połączonych z Internetem? Do 2025 r. liczba ta ma wzrosnąć nawet do 65 mln. To między innymi telematyka wyznacza kierunki zmian. A zmieniać się będzie dużo, bo okazuje się, że co dwa lata podwaja się ilość informacji dotyczących postępu technologicznego. Jaka będzie więc przyszłość transportu drogowego za pięć i piętnaście lat? Jak jest teraz?
Liczba podróżujących w kabinie ciężarówki, którą przewożono węgiel, zwróciła uwagę inspektorów ITD. Zamiast maksymalnie dwóch, w kabinie jechało aż sześć osób. Jedna z nich próbowała ukryć się pod kocem.
Trybunał Sprawiedliwości UE wydał dzisiaj kolejne istotne orzeczenie dotyczące zaświadczeń A1 . Trybunał po raz kolejny przypomniał, że wydane zaświadczenie A1 wiąże instytucje oraz sądy państwa przyjmującego dopóki nie zostanie oficjalnie wycofane albo unieważnione przez organ, który je wydał. To odpowiedź na wątpliwości sądu austriackiego, który badał zasadność wydanych zaświadczeń A1 pracownikom delegowanym z Węgier.
Nie udało się ustalić wysokości kontyngentu zezwoleń na przewozy pomiędzy Polską i Ukrainą na rok 2019. Wizje obu państw są zbyt rozbieżne: Polska dąży do znacznego obniżenia wysokości kontyngentu, Ukraina zaś – do jej podwyższenia.
Scania Zone automatycznie zmienia sposób funkcjonowania pojazdu, zależnie od jego położenia, pomaga kierowcy w spełnieniu wymagań odnośnie poruszania się w strefach ograniczeń ruchu – zmiany w funkcjonowaniu pojazdu dokonywane na bieżąco.
Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców. Czy pamiętają o ważnych regulacjach i przepisach obowiązujących za granicą? Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.
Z ciężkimi obrażeniami trafił do szpitala kierowca ciężarówki, który zapomniał opuścić wywrotkę u uderzył w wiadukt kolejowy. Konstrukcja została poważnie uszkodzona.
Postępowanie Komisji Europejskiej przeciwko niemieckiej oraz francuskiej płacy minimalnej wszczęto już w zasadzie lata temu. Niestety okazuje się, że przewoźnicy i kierowcy ze Wschodu – czyli najbardziej zainteresowane strony – nadal pozostaną w zawieszeniu.