AGRO –STAR po raz drugi wybrany najlepszym serwisem MAN w Polsce
MAN jak co roku wybiera najlepszy autoryzowany serwis w kraju. Serwisanci stają w szranki i popisują się swoimi umiejętnościami. AGRO-STAR utrzymał się na pozycji lidera.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
MAN jak co roku wybiera najlepszy autoryzowany serwis w kraju. Serwisanci stają w szranki i popisują się swoimi umiejętnościami. AGRO-STAR utrzymał się na pozycji lidera.
Zadłużenie firm zajmujących się transportem drogowym w ciągu niecałego roku wzrosło o ponad 150 mln zł i wynosi obecnie 664 mln zł. Wzrosła także liczba dłużników o 4 tys. do prawie 21 tys. Jest to efekt piętrzących się kłopotów przewoźników w działalności transgranicznej – zarówno na Wschodzie, jak i Zachodzie Europy.
30-35 proc. samochodów ciężarowych podlega manipulacjom – tak szacuje Komisja Europejska. To oznacza, że w co trzecim pojeździe dochodzi do oszustw dotyczących rejestrowania czasu pracy oraz odpoczynku. Kierowcy najczęściej stosują tzw. jazdę bez obowiązkowej karty, nielegalne używanie kart innych pracowników czy też korzystają z magnesu, który zakłóca działanie impulsatora tachografu.
Wprowadzenie możliwości dokonywania zgłoszeń zbiorczych towarów, wydłużenie czasu ważności zgłoszenia, klasyfikowanie towarów wyłącznie na podstawie klasyfikacji CN, wyłączenie z monitorowania surowców, które nie powodują ryzyka nadużyć podatkowych, odstąpienie od nałożenia kary, jeśli pomyłka, która miała miejsce w zgłoszeniu nie generuje skutków podatkowych oraz ochrona własności osób trzecich – m.in. takie poprawki proponuje Konfederacja Lewiatan w niedawno uchwalonej ustawie o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów.
Pod koniec ubiegłego tygodnia inspektorzy z WITD Olsztyn natrafili na kilka „ciekawych” przypadków. Jeden z kierowców prowadził pojazd przez 33 godziny bez przerwy, korzystając przy tym z dwóch kart.
Za kilka lat żadne z przedsiębiorstw logistycznych, transportowych czy spedycyjnych nie będzie w stanie funkcjonować bez wewnętrznych informatycznych systemów, oprogramowań spedycyjnych czy CRM-mów. Już teraz staje się to niemal niemożliwe! Do grona niezbędnych rozwiązań dołączają giełdy ładunków i transportu oraz specjalne oprogramowania umożliwiające automatyczne publikowanie ofert.
Kontrola ITD zazwyczaj nie jest powodem do radości. Jeśli dodatkowo doszło do niej w ubiegłym tygodniu, kiedy to inspektorzy przeprowadzali strajk włoski, kierowcy musieli liczyć się z ich niezwykłą dokładnością i skrupulatnością. Tym razem jednak kierowca miał ogromne szczęście, że spotkał ITD na swojej drodze…
Już za dwa dni, w najbliższy czwartek 25 maja, w życie wejdą niemieckie przepisy zakazujące odbioru regularnego odpoczynku w kabinie – informuje Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Według TLP przepisy powinny zostać opublikowane 24 maja, w związku z czym zaczną obowiązywać następnego dnia.
Transport na drogach Europy staje się coraz droższy dla polskich firm przewozowych. Oprócz konieczności respektowania przez przewoźników stawek płac minimalnych krajów do których kierowcy są delegowani, zazwyczaj dochodzą dodatkowe koszty z tytułu podróży służbowych. W dalszej perspektywie może to oznaczać nawet podwyższenie cen importowanych produktów.
Policjantom udało się uratować kierowcę ciężarówki mimo wielu trudności, w tym problemów z jego lokalizacją oraz bariery językowej. Gratulujemy mistrzowsko przeprowadzonej akcji.